۲۸ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۳۶

مدیرکل استاندارد استان البرز: 

مردم از خرید اسباب بازی فاقد علامت استاندارد خودداری کنند

مردم از خرید اسباب بازی فاقد علامت استاندارد خودداری کنند

کرج- مدیرکل استاندارد البرز گفت: اسباب بازی برای کودکان زیر ۱۴ سال مشمول استاندارد اجباری است، بنابراین تولید، تمرکز و عرضه آن بدون تاییدیه استاندارد ممنوع است.

محمد حسین طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مطابق استاندارد ملی ایران هرنوع محصول یا ماده‌ای که برای بازی کودکان زیر ۱۴ سال طراحی شده باشد مشمول استاندارد اجباری بوده و تولید کنندگان این محصولات مکلفند قبل از تولید و عرضه محصول تاییدیه استاندارد را دریافت کنند.

وی از وجود اسباب بازی‌های غیر استاندارد به ویژه «ماشین بازی و بازی‌های فکری» کودکان در مراکز عرضه البرز خبر داد و افزود: بررسی‌های کارشناسان استاندارد نشان می‌دهد که متأسفانه عمده این اسباب بازی‌ها فاقد علامت استاندارد و حتی آدرس سازنده است و از آنجایی که این محصولات برای استفاده کودکان زیر ۱۴ سال طراحی شده، به دلیل نداشتن علامت استاندارد و ایمنی لازم سلامت کودکان را تهدید می‌کند.

مدیرکل استاندارد البرز مهمترین مشکل برخورد قانونی با عرضه این محصولات را توزیع پراکنده این محصولات در تمام مراکز عرضه به ویژه دستفروشی‌ها و همچنین عدم امکان شناسایی محل تولید این محصولات عنوان کرد.

وی متذکر شد: کارشناسان استاندارد در بازرسی‌های خود کالاهای غیر استاندارد را توقیف و مسئولیت قانونی این تخلف به عهده عرضه کننده محصول است.

کد خبر 5812940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha