۲۹ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۶

در جلسه ستاد اربعین مطرح شد؛

پشتیبانی تیم‌های «درمان اضطراری» از عملیات اربعین

پشتیبانی تیم‌های «درمان اضطراری» از عملیات اربعین

معاون بهداشت، درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر در دوسوی مرزهای ایران و عراق آماده پشتیبانی از سوانح پیش‌بینی نشده در اربعین هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر،، دومین نشست هفتگی ستاد اربعین حسینی با حضور دبیرکل و تعدادی از معاونین و مدیران هلال احمر و نمایندگان دیگر دستگاه‌های خدمت‌رسان در پیاده روی بزرگ اربعین برگزار شد.

در این نشست یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر مواردی درباره تمهیدات امدادی این جمعیت در پست‌های ثابت و سیار امداد و نجات در خاک ایران و عراق ارائه کرد و از اهمیت برنامه‌ریزی برای پیشگیری از گرمازدگی زائران گفت.

در ادامه پیمان نامدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی این جمعیت پیرامون پشتیبانی درمانی از تیم‌های امداد و درمان در اربعین گفت: تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر در دو سوی مرزهای ایران و عراق آماده پشتیبانی از سوانح پیش‌بینی نشده در این تجمع بزرگ مذهبی هستند.

گفتنی‌است؛ مسئولیت جانمایی پست‌های امدادی و اعزام امدادگران در عملیات اربعین بر عهده سازمان امداد و نجات و همچنین مسئولیت اعزام پزشکان و پرستاران داوطلب به عتبات عالیات برعهده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمراست و در صورت وقوع سوانح پیش‌بینی نشده، تیم‌های درمان اضطراری آماده مشارکت در عملیات بوده و اکنون به عنوان پشتیبان در آمادگی کامل برای مداخله هستند.

کد خبر 5813941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha