۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱

معاون فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه اردبیل:

ظرفیت شرکت‌های پیمانکاری اردبیل ۱۶۲ هزار میلیارد تومان است

ظرفیت شرکت‌های پیمانکاری اردبیل ۱۶۲ هزار میلیارد تومان است

اردبیل- معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ظرفیت شرکت‌های پیمانکاری فعال در استان اردبیل ۱۶۲ هزار میلیارد تومان است.

علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در همایش مدیران فنی و اجرایی که در تهران برگزار شد، کل ظرفیت شرکت‌های پیمانکاری کشور ۶ هزار هزار میلیارد تومان اعلام شد که این ظرفیت در مسیر عمران و آبادانی کشور به کارگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: ظرفیت مشاوران نیز ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در سطح ملی و ۳۲۷ میلیارد تومان در استان اردبیل است.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل از ظرفیت خوبی برای بهره گیری از توانمندی پیمانکاران و مشاوران برخوردار است به طوری که در این استان ۲ هزار و ۵۰۸ رشته پیمانکاری وجود دارد که یک هزار و ۵۹۳ شرکت پیمانکاری نیز در این استان فعال است.

اسلامی فعالیت ۵۰ مشاور و ۳۴۵ پیمانکار حقیقی را یادآور شد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا در اجرای طرح‌های عمرانی و آبادانی استان از ظرفیت این شرکت‌های پیمانکاری و مشاوران به شکل مناسب استفاده کنیم.

وی به برگزاری منظم جلسات شورای فنی و ارائه گزارش کارگروه‌های پیمان و مصالح اشاره کرد و ادامه داد: در این جلسات علاوه بر بررسی مصوبات کارگروه‌های مختلف، سعی بر این است تا نظرات کارشناسی و علمی نیز در مورد مصالح ساختمانی ارائه شود.

اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در منطقه نمین استخراج معادن شن و ماسه را شاهد هستیم که انفجار رخ داده رگه‌هایی را در مصالح تولیدی آسفالت به وجود می‌آورد که به پایین بودن کیفیت تولید آسفالت منجر می‌شود.

وی اضافه کرد: قرار شد در کنار سورت این مصالح، از سوی کارفرمایان آزمایشگاه مکانیک خاک، آزمایش قبل و بعد از اختلاط را انجام دهد تا ما شاهد تولید بی کیفیت مصالح ساختمانی و آسفالت نباشیم.

اسلامی بیان کرد: در بازدیدهایی که از دپوی کارخانه‌های آسفالت داشتیم، قرار شد آزمایشگاه مکانیک خاک نمونه برداری انجام دهد تا شاهد فروش مصالح بی کیفیت آسفالت برای کارخانه‌ها نباشیم.

وی حساسیت شورای فنی را بر تولید و عرضه آسفالت با کیفیت در فصل کاری یادآور شد و اظهار کرد: سعی ما بر این است تا در این زمینه نظارت‌ها به نحوی باشد تا کوچک‌ترین خطا و انحرافی رخ ندهد.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل تصریح کرد: با برگزاری جلسات منظم شورای فنی تلاش ما بر این است تا در کنار ارائه گزارش از بازدید پروژه‌های عمرانی استان، ایرادات و اشکالات نیز به صورت کارشناسی مطرح شده و در این شورا تصمیم گیری شود.

کد خبر 5814867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha