۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷

یوسفی در موافقت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی:

نیکبخت با سفارش افراد ارتقای شغلی نیافته است

نیکبخت با سفارش افراد ارتقای شغلی نیافته است

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: نیکبخت ۳۵ سال در جهاد کشاورزی به عنوان کارشناس پله به پله فعالیت خود را آغاز کرده و با سفارش این و آن ارتقا پیدا نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۳۰ خرداد) مجلس شورای اسلامی در موافقت با صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، گفت: نیکبخت از سال ۶۲ وارد جهاد سازندگی شده و از یک استان ولایتمدار یعنی سیستان و بلوچستان فعالیت خود را آغاز کرده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نیکبخت ۳۵ سال در جهاد کشاورزی به عنوان کارشناس پله به پله فعالیت خود را آغاز کرده و با سفارش این و آن ارتقا پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: اراضی کشور در بخش کشاورزی ۱۸ میلیون هکتار است که تنها ۸ میلیون از این ۱۸ میلیون هکتار زیر کشت می‌رود، یعنی دو میلیون کشت آبی و ۶ میلیون کشت دیم داریم بنابراین این قابلیت وجود دارد که سهم بخش کشاورزی که در حال حاضر در تولید ناخالص ما کمتر از ۵ درصد است را به ۸ الی ۱۰ درصد افزایش دهیم.

یوسفی تاکید کرد: باید کشاورزی نوین و مکانیزه را در کشور توسعه دهیم و ما باید فرآوری در بخش کشاورزی را ارتقا دهیم چرا که متأسفانه ما در بخش کشاورزی بهره‌وری پایینی داریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات کم آبی در بخش کشاورزی، گفت: با سو مدیریت‌ها بخشی از کشور را به کویر تبدیل کرده‌ایم. امنیت غذایی کشور به بخش کشاورزی گره خورده است و باید در این بخش از تشکل‌های مردمی به درستی استفاده کنیم.

یوسفی ادامه داد: در حال حاضر سه هزار تشکل مردمی کشاورزی در روستاها و در اقصی نقاط کشور وجود دارد. الگوی کشت یکی از اقداماتی است که در دولت فعلی کلید خورده که باید با همکاری سازمان محیط زیست و دولت عملیاتی شود. در برنامه‌های نیکبخت توجه به تشکل‌های واقعی هم در تولید و هم در توزیع محصولات مدنظر قرار گرفته است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های کشاورزان این است که محصولات باغی – زراعی آن‌ها به دست دلالان افتاده و آنها این محصولات را ۵ تا ۱۰ برابر بالاتر به فروش می‌رسانند که راهکار جلوگیری از این موضوع در برنامه‌های نیکبخت وجود دارد.

کد خبر 5815099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha