۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خبر داد؛

مجتمع تخصصی خانواده در استان مرکزی راه اندازی می شود

مجتمع تخصصی خانواده در استان مرکزی راه اندازی می شود

اراک-رئیس کل دادگستری استان مرکزی نقش مهم مراکز مشاوره خانواده در بحران های خانوادگی گفت: در آینده نزدیک شاهد راه اندازی مجتمع تخصصی خانواده در استان مرکزی خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی ظهر سه شنبه در آئین تحلیف پذیرفته شدگان و موسسین مراکز و مشاورین مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه استان مرکزی در اراک اظهار داشت: فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) که الهی‌ترین زوج آسمانی و تنها زوج معصوم عالم بشریت هستند فرصت بزرگی برای پرداختن به مسئله خانواده است که باید از آن بهره گیری کرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: زیربنای اجتماعات بزرگ بشری، زندگی مدنی و پیشرفت و حرکت جامعه خانواده است و خانواده برجسته‌ترین و مقدس‌ترین نهاد در جامعه است و جامعه‌ای موفق است که به خانواده بها و اهمیت دهد.

وی ادامه داد: خروجی خانواده‌های موفق و شایسته افرادی هستند که در جامعه منشأ خیرات و برکات فراوان هستند و اصالت خانواده می‌تواند افتخارات بزرگی برای جامعه به ارمغان بیاورد.

موسوی تأکید کرد: خانواده در رأس امور جامعه است و امروز جایگاه خانواده و تربیت و پرورش روز به روز باید ارتقا پیدا کند و اگر امروز مشکلاتی در سطح خانواده دیده می‌شود که خروجی‌های ناپسند آن به جامعه می‌رسد باید به خوبی ریشه یابی شود.

وی بیان کرد: اگر به خوبی از نهاد مقدس خانواده مراقبت و حراست شود قطعاً برای جامعه منشأ خیرات خواهد بود چراکه خانواده سد مستحکم آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و لذا باید امید، آرامش و ایمان همواره در جامعه تقویت شود.

خانواده کانون ایمان و امید در جامعه است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه خانواده کانون ایمان و امید در جامعه است، گفت: مشکلات و تنش‌های جامعه نباید نهاد خانواده را دچار تزلزل کند و حمایت تمام قد از خانواده رسالت مهم قوه قضائیه است و راه اندازی مراکز مشاوره و جذب و تربیت مشاورین در این راستا انجام می‌شود.

وی افزود: نقش آفرینی مؤثر در بحران‌هایی که خانواده را درگیر می‌کند از وظایف مهم مراکز مشاوره خانواده است و خوشبختانه استان مرکزی عملکرد قابل قبولی در این حوزه دارد که البته باید استمرار و تقویت شود.

موسوی ادامه داد: از سال ۹۸ تا ۹۹، سازش پایدار بین زوجین ۲۰ درصد و در سال گذشته به ۴۰ درصد و هم‌اکنون به ۷۰ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: مشاورین خانواده باید نقاط قوت خانواده و زوجین را متذکر شوند و با شناسایی نقاط ضعف و متذکر شدن به خانواده‌ها در راستای رفع مشکلات گام بردارند و ارائه راهکار محور فعالیت‌های مشاورین باشد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: کلاس‌های آموزشی برای مراکز و مشاورین باید مستمر باشند و بید در حوزه‌های مختلف خانواده توانند باشند و دانش آنها باید روز به روز ارتقا پیدا کند و از تجربیات به خوبی استفاده شود و استفاده از ابتکار عمل و خلاقیت نیز ضرورت مهم است و مراکز مشاوره باید از اساتید برجسته و صاحب نظران و پیشکسوتان این عرصه استفاده کنند و ارزیابی مراکز مشاوره یک ضرورت مهم است و استان مرکزی در این خصوص برنامه دارد و می‌توان با آسیب شناسی کارها اتفاقات خوبی انجام داد.

وی بیان کرد: به زودی مجتمع تخصصی خانواده در استان مرکزی راه اندازی خواهد شد تا مراجعین با آرامش خاطر بتوانند به مسائل خود برسند و سعی داریم در یکی از بهترین نقاط شهر راه اندازی شود

موسوی خاطر نشان کرد: وکلا در راستای اجرای تکالیف صلح و سازش گام بردارند و وکلا و مشاورین با تمسک به سیره حضرت علی (ع) و حضرت زهرا در راستای تحکیم و استحکام بنیاد و نهاد خانواده تلاش کنند.

کد خبر 5815369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha