امروز رخ داد؛

درگیری شدید ساکنان جولان اشغالی با اشغالگران+فیلم

درگیری شدید ساکنان جولان اشغالی با اشغالگران+فیلم

ساکنان جولان اشغالی امروز به مقابله با نظامیان صهیونیست پرداختند و صهیونیست‌ها هم به سمت آنها حمله ور شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه های سوری از درگیری شدیدی خبر دادند که میان ساکنان جولان اشغالی با اشغالگران صهیونیست رخ داده است.

منابع سوری اعلام کردند که صهیونیستها اقدام به استقرار گسترده نظامیان برای محاصره مناطق زراعی کردند که قرار است توربین های بادی بزرگ در جولان اشغالی نصب کنند.

ساکنان جولان به مقابله با نظامیان صهیونیست پرداختند و با نصب توربین ها و تلاش برای چنگ انداختن بر اراضی کشاورزی خود، مخالفت کردند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که صدها نفر از ساکنان جولان اشغالی به سمت منطقه الحفایر در شرق روستای مسعده رفتند و نظامیان صهیونیست مانع از رسیدن آنها زمین های کشاورزی شان شدند و با گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور به سمت آنها حمله ور شدند که بر اثر این درگیری شماری زخمی شدند.

خبرنگار شبکه الاخباریه سوریه اعلام کرد که گزارشگر این شبکه در جولان اشغالی در جریان پوشش درگیری میان ساکنان جولان و نظامیان اشغالگر زخمی شده است.

نظامیان صهیونیست از صبح امروز در زمین های کشاورزی مستقر شده و همه محورهای منتهی به محل استقرار توربین های بزرگ بادی را بسته اند.

این در حالی است که ساکنان جولان اشغالی تاکید کردند که از وجبی از اراضی خود نخواهند گذشت و به پایداری در برابر تحرکات اشغالگران برای کوچاندن آنها ادامه خواهند داد.

لازم به ذکر است که برنامه احداث توربین های بادی یکی از خطرناک‌ترین طرح‌های استعماری رژیم صهیونیستی است که اشغال شش هزار هکتار از زمین های جولان سوریه را در سه مرحله، هدف قرار می‌دهد؛ در مرحله اول اجرای این برنامه رژیم صهیونیستی زمین‌هایعیون الحجل و المنصوره و الثلجیات را به تصرف درآورده و ۴۲ توربین بادی به ارتفاع ۱۲۰ متری را در آنجا مستقر کرده و در مرحله دوم آن قرار است زمین های روستاهای مجدال شمس، مسعده، عین قینیا و در مرحله سوم نیز روستاهای بکاته و ناحیه تل الفارس توسط صهیونیست ها هدف گذاری شده است.

رژیم صهیونیستی در جنگ شش‌روزه سال ۱۹۶۷ بخش های زیادی از جولان سوریه را به اشغال خود در آورده است.

کد خبر 5815500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha