۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

متاع دنیا روح والای شهید چمران را قانع نکرد

متاع دنیا روح والای شهید چمران را قانع نکرد

شهرکرد- یک استاد دانشگاه گفت: روح دکتر چمران به متاع‌های دنیایی قانع نبود و به دنبال پر کشیدن بود.

احمدرضا بسیج در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۳۱ خرداد سالگرد شهید چمران بوده و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام روز بسیج اساتید نام گرفته است.

وی تصریح کرد: شهید چمران به این دلیل اهمیت دارد که هم جامع حکمت نظری است و هم جامع حکمت عملی.

بسیج بیان داشت: شهید چمران با درجه علمی بالایی که داشت ۱۰ سال از عمر خود را در لبنان گذراند، ایشان در میان مبارزان لبنان بود و هسته‌های اولیه مقاومت را شکل داد.

این استاد دانشگاه بیان داشت: دکتر چمران در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران وارد کشور و در سمت وزیر دفاع به خدمت‌رسانی مشغول شد.

وی با اشاره به اینکه شهید چمران عنوان اولین نماینده مجلس را دارد افزود: ایشان خدمات بسیاری برای کشور انجام داد و خلوص نیت در تک تک کارهایش موج می‌زند.

بسیج یادآور شد: اما آنچه که اهمیت دارد این است که روح دکتر چمران به این متاع‌های دنیایی قانع نبود و به دنبال پر کشیدن بود، ایشان بنیان‌گذار جنگ‌های چریکی بود و نهایتاً مدال شهادت را بر گردن خود آویخت.

این استاد دانشگاه ادامه داد: شهید چمران به همه ما آموخت با هر درجه و سمتی دفاع از کشور اولویت است و جنگیدن در راه خدا را برگزید، خدا نیز ایشان را برای شهادت انتخاب کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای اساتید این افتخار بزرگی است که شخصیت والایی هم از نظر اخلاقی و هم از نظر علمی چون شهید چمران الگوی آن‌ها است و سالروز شهادتش به‌عنوان روز بسیج اساتید نام‌گذاری شده است.

بسیج بیان داشت: شهید چمران همه صفاتی که قرآن برمی‌شمرد را دارد، گمشده امروز جامعه، انسان‌هایی چون شهید چمران هستند، این شهید در گوشه گوشه عمر خود پیگیر و پی‌جوی خداوند بوده است و ما در پیشگاه خدا باید شکر بگوییم که در دوره‌ای زیست کردیم که این الگوها و ستون‌های خیمه را دیده‌ایم.

کد خبر 5816187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha