۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

فرهنگ غدیر به عنوان یک ثروت از دست رفته باید احیا شود

فرهنگ غدیر به عنوان یک ثروت از دست رفته باید احیا شود

شهرکرد_نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: غدیر به عنوان دریایی از معارف اسلامی باید مورد توجه قرار گرفته و همچون یک ثروت از دست رفته احیا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام صبح چهارشنبه در کلاس معارف مدیران ارشد چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: رسالت سازمان تبلیغات اسلامی پیام رسانی در خصوص حقایق نورانی اسلام ناب است.

وی افزود: از دیگر وظایف سازمان تبلیغات اسلامی روشنگری و هشدار در خصوص اسلام آمریکایی، تبیین به معنای واقعی در عرصه‌های مختلف جامعه و توجه به راه و مسیری است که در پیش داریم تا از آن عدول نشود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تنها موضوعی که می‌تواند ما را به مقصد برساند اسلام ناب است، ادامه داد: هر گونه تزلزل در این مسیر به اصل و پایه‌های انقلاب آسیب می‌زند.

نکونام عنوان کرد: اولین مسئله‌ای که در گفتار مورد توجه قرار می‌گیرد ادب در برابر رهبر و همپای وی حرکت کردن است.

وی خاطرنشان کرد: از رهبران آسمانی و همه کسانی که متولیان امر دین هستند هم نباید پیشی گرفت که باعث خسران می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: یکی از مصادیق در مواجه گفتاری با رهبر اسلامی، ادب در نوع برخورد و صحبت با اوست، ایمان مؤمن اقتضا می‌کند که مؤدب باشد و خارج از ادب سخن نگوید.

نکونام بیان کرد: ادب باید در وجود انسان شکل بگیرد و نهادینه شود، وقتی ادب در وجود فرد شکل بگیرد اعتبار و جایگاه فرد در جامعه ارتقا می‌یابد.

وی تاکید کرد: اگر فردی در رفتارش خیر ندارد، انفاق ندارد، زبان بد دارد، در انجام وظایفش کوتاهی می‌کند و… باید از عاقبت خود بترسد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: انسان باید دین‌مدار باشد چراکه موتور محرکه رفتارش دین است.

نکونام یادآور شد: موضوع دیگر عقل‌مداری در رفتار است، اگرچه هر کسی ممکن است خود را عاقل بداند اما در رفتار فرد است که عقلانیت مشخص می‌شود.

وی افزود: موضوع سوم حیا است، این مؤلفه باعث می‌شود انسان در محضر خداوند باشد و گناه نکند و همواره خدا، فرشتگان و حجج خدا را ناظر بر رفتار خود بداند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: آدم متکبر نباید انتظار آن را داشته باشد که در جامعه مورد احترام قرار گیرد، این صفت بسیار بدی است که در برخی موارد انسان را وادار به ترک فعل‌ها، انجام ندادن وظایف، ستمگری و… می‌کند.

نکونام عنوان کرد: مسئله غدیر از مسائل مهمی است که نسبت به تبیین آن کم کاری شده است، این مهم باید در فرهنگ همه‌جانبه ما جای داشته باشد نه اینکه تنها بدانیم امام اول شیعیان حضرت علی (ع) است و در روز غدیر توسط پیامبر اسلام (ص) به امامت منصوب شدند.

وی خاطرنشان کرد: غدیر دریایی از معارف اسلامی است که باید به آن پرداخت شود، غدیر به عنوان یک ثروت از دست رفته باید احیا شود و جهان بشریت بر سر این سفره بنشینند.

کد خبر 5816238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha