۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۰۵

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد؛

ایران سپری در مقابل امنیت جامعه جهانی

ایران سپری در مقابل امنیت جامعه جهانی

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه ایران سپری در مقابل امنیت جامعه جهانی است، گفت: سه هزار و ۸۰۰ نفر در راه مبارزه با موادمخدر شهید شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئولان و کارکنان ستاد مبارزه با موادمخدر در دومین روز از هفته مبارزه با موادمخدر با «شعار میثاق با ولایت، تلاش جهادی، مبارزه همه‌جانبه با موادمخدر» با آرمان‌های امام خمینی (ره) تجدید میثاق کردند.

علیرضا کاظمی قائم مقام دبیرکل ستاد در آئین این مراسم، ضمن درود و ادای احترام به رهبر کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و سه هزار و ۸۰۰ شهید مبارزه با موادمخدر گفت: امام، پرچم‌دار یک انقلاب ماندگار در تاریخ دنیا بود و وقتی زندگی ایشان را در عرصه‌های مختلف بررسی می‌کنیم، در همه حال، بی‌نظیر بود.

وی افزود: دستاوردهای بسیار ارزشمندی را امام برای دنیا تبیین کردند و از منظر سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و آسیب‌شناسی می‌توان بیانات و وصایای ایشان را بررسی کرد.

قائم مقام دبیرکل ستاد بیان کرد: یکی از عرصه‌هایی که امام دغدغه مندانه ورود پیدا کردند و فرمایشات راهبردی را مطرح نمودند که برای ما راهگشا بود، مبارزه با موادمخدر بود. ایشان در سال ۵۸ خطاب به کسانی که در این عرصه ورود کرده‌اند، می‌فرمایند: «این یک کار الهی است».

کاظمی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز نگاه متفاوتی به امر مبارزه با موادمخدر دارند و آن را یک جهاد بزرگ می‌خوانند؛ لذا ما وقتی وارد محیط کار خود در ستاد می‌شویم باید همین نگاه را داشته باشیم؛ چرا که این نوع نگاه، نتایج و دستاوردهای کار ما را تغییر می‌دهد.

وی با بیان اینکه سخنان ارزشمند امام، نجات بخش و محرک یک جامعه است؛ گفت: ایشان در جای دیگر می‌فرمایند: “موادمخدر یک توطئه و نقشه راه برای فلج کردن نسل جوان و نوجوان ماست و نسلی که دچار این آسیب شود توان حرکت و تفکر ندارد”. این سخن ایشان از بعد سیاسی و آسیب شناسانه قابل تأمل است.

قائم مقام دبیرکل ستاد تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند شما این مسئله را یک مسئله اتفاقی ندانید، این یک توطئه و نقشه است، این جوان در حالی که جوانی‌اش ارزشمند است اما افکارش انقدر عمیق نیست و نمی‌داند این یک نقشه است.

کاظمی گفت: یکی از دلایل مهمی که نسل جوان و نوجوان ما دچار آسیب می‌شود، همین فقدان علم، آگاهی و دانش آنان نسبت به پیامدهای اعتیاد به موادمخدر است.

وی افزود: ما امروز با همین نگاه، تفکر و اندیشه‌های والای امام پیمان می‌بندیم که این نگاه الهی را بر تلاش‌های جهادی حاکم کنیم و از هیچ کوششی برای پیشرفت و تعالی ایران اسلامی دریغ نورزیم.

کاظمی در پایان بیان داشت: در طول این ۴۰ سال و اندی، پرچم این اندیشه والا برافراشته بوده است و امروز یکی از والاترین افتخارات جمهوری اسلامی ایران در سطح دنیا، پیشرو بودن در مبارزه با موادمخدر است و علی غم اینکه به لحاظ جغرافیایی در کنار تولیدکننده موادمخدر دنیا – افغانستان- قرار گرفته‌ایم اما سپری در مقابل امنیت جامعه جهانی شده‌ایم و همچنان در این راه، شهید و جانباز تقدیم نظام می‌کنیم و پرچم مبارزه را برافراشته نگاه داشته‌ایم.

کد خبر 5816659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha