۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۱

نماینده ولی فقیه در گلستان:

بحران آب در گلستان جدی است/لزوم مدیریت آب توسط مردم و مسئولان

بحران آب در گلستان جدی است/لزوم مدیریت آب توسط مردم و مسئولان

گرگان- نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به جدی بودن بحران آب در استان گلستان گفت: مدیریت مصرف آب امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نور مفیدی درخطبه‌های نمازجمعه امروز با اشاره به جدی بودن بحران آب در استان گلستان اظهار داشت: آب یکی از ضروری‌ترین نیازهای بشر است که امروزه مردم ما در این بخش با مشکل مواجه شده‌اند.

وی افزود: گرچه بخشی از اعتبارات لازم برای تأمین آب شرب توسط مسئولان فراهم شده اما می‌طلبد که توجه بیشتری از سوی مردم هنگام مصرف صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه در شهر گرگان با ۳۷۰ متر مکعب کمبود آب مواجه هستیم، افزود: با تلاش‌های انجام شده تنها ۱۵۰ متر مکعب بر ورودی آب شرب افزوده شد.

امام جمعه گرگان، سرانه مصرف آب در بین مردم ایران را دو برابر اروپا اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه صرفه جویی یکی از موضوعاتی است که اسلام زیاد به آن سفارش کرده است باید در حوزه آب آن را به کار گیریم تا شاهد کاهش مشکلات ناشی از کمبود آب باشیم.

نور مفیدی اظهار کرد: علاوه به صرفه جویی مردم در مصرف آب، دستگاه‌های متولی هم باید با همکاری هم در کاهش این مشکل تلاش بیشتری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع تاریخی تیرماه بیان کرد: سوء قصد به مقام معظم رهبری و شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام توسط منافقین کوردل در روزهای ششم و هفتم تیر رقم خورد.

نورمفیدی، شهید بهشتی و یارانش را از استوانه‌ها و پشتوانه‌های نظام دانست و خاطرنشان کرد: هر کشور دیگری غیر از ایران در یک روز با چنین مصیبتی مواجه می‌شد از هم می‌پاشید، اما انقلاب اسلامی مردم ایران بعد از این واقعه دردناک با رهبری امام راحل، به مسیر خود ادامه داد و نگذاشت دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان همچنین روز عرفه را یکی از پرفضیلت ترین روزهای سال دانست و گفت: با توجه به اینکه این روز، روز مناجات با خداست باید نسبت به انجام اعمال عبادی این روز اقدام کنیم.

کد خبر 5817938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha