۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰

مدیر کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

ورود ۴۲۸۰ پرونده به تعزیرات حکومتی در سه ماه

ورود ۴۲۸۰ پرونده به تعزیرات حکومتی در سه ماه

زاهدان- مدیر کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان از ورود چهار هزار و ۲۸۰ پرونده در حوزه های مختلف به تعزیرات حکومتی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، موسی عباس زاده محمودی، پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: در سه ماهه امسال، در حوزه‌های قاچاق کالا و ارز، دو هزار و ۱۹۹ فقره پرونده در زمینه کالا و خدمات، هزار و ۸۸۲ فقره پرونده و در زمینه بهداشت دارو و درمان ۱۹۹ فقره پرونده به تعزیرات حکومتی استان وارد شده است.

وی ادامه داد: در بخش کالا و خدمات متخلفان به ۴۲۶ میلیون و ۱۴۵ هزار ریال جزای نقدی، در بخش قاچاق کالا هم متخلفان به یک میلیارد و ۶۲۶ میلیون ریال جزای نقدی، در حوزه بهداشت، دارو و درمان متخلفان به ۶۸ میلیون و ۲۹۲ هزار ریال جزای نقدی محکوم شده اند.

وی اضافه کرد: در بخش قاچاق سوخت نیز ۹۹۰ فقره پرونده تشکیل شده که همه آنها رسیدگی شده و متخلفان به ۴۰۴ میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال محکوم شده‌اند که بیشتر پرونده‌ها مربوط به شهرستان زاهدان بوده است.

گشت‌های سیار تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان

وی تصریح کرد: در سه ماهه امسال سه هزار و ۹۲۱ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته اند که از این تعداد برای ۸۳۱ واحد پرونده تخلفاتی تشکیل شده و همچنین ۳۶۰ مورد گشت از نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، کالا پزشکی، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، عمده فروشی ها|، دفاتر فروش بلیط هواپیما و غیره صورت گرفته است.

محمودی اظهار کرد: درخواست عفو برای شش نفر از محکومان تعزیرات حکومتی استان که شامل شرایط عفو بودند، نیز برای مرکز ارسال شده است.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش‌ها و اقداماتی که صورت گرفته ساختار تشکیلاتی تعزیرات حکومتی ارتقا پیدا کرده و به دنبال جذب نیروی رئیس شعبه خواهیم بود، در مدت مدیریت جدید نیز برای اولین بار پنج نفر خانم در تعزیرات حکومتی استان به عنوان رئیس شعبه جذب شده اند و هم اکنون در شهرستان زهک، چابهار و زاهدان در حال خدمت هستند که به دنبال افزایش این ظرفیت در استان هستیم.

وی گفت: سامانه ۱۳۵، سامانه مردمی دریافت شکایات مردم است، خط قرمز سازمان تعزیرات، رعایت حقوق مردم است و مردم می‌توانند تمام شکایت خود را از طریق این سامانه به ما اعلام کنند تا در سریع‌ترین زمان مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: تعزیرات حکومتی استان نیز در راستای تحقق شعار سال مهار تورم و رشد تولید نیز اقدامات بسیار خوبی انجام داده به گونه‌ای که قرارگاه عملیاتی تحقق شعار در این اداره کل تشکیل شده تا بتوانیم از ظرفیت نخبگان و افراد دارای فکر و ایده در این زمینه استفاده کنیم همچنین تلاش دارد تا از طریق مبارزه با قاچاق به رشد تولید کمک کند.

کد خبر 5820448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha