۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۸

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

۲۲ اکیپ دامپزشکی زنجان بر نحوه ذبح دام در عید قربان نظارت می کنند

۲۲ اکیپ دامپزشکی زنجان بر نحوه ذبح دام در عید قربان نظارت می کنند

زنجان-مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: همزمان با روز عید قربان ۲۴ اکیپ ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی در استان زنجان خدمات ارائه خواهند کرد.

محمد باقر کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه کارشناسان دامپزشکی زنجان از دو روز قبل عید سعید قربان در میادین مجاز عرضه دام برای نظارت مستقر می شوند، گفت: همزمان با روز عید قربان ۲۴ اکیپ ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی در استان زنجان خدمات ارائه خواهند کرد.

وی باتاکید بر اینکه از مردم ز ذبح دام در کنار خیابان، معابر و منزل پرهیز کنند، افزود: ۱۱ تیم نظارتی ثابت و ۱۳ تیم سیار نظارت برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها بر نحوه‌ی ذبح دام در عید قربان نظارت دارند.

کاظمی با بیان اینکه این تیم‌ها متشکل از ۱۱ دامپزشک و ۲۶ بازرس گوشت هستند، ادامه داد: ۴ ناظر شرعی نیز به همراه این تیم‌ها بر نحوه ذبح دام‌های قربانی نظارت خواهند داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: استفاده از ماسک، دستکش و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در میادین دام و کشتارگاه‌ها الزامی است و اکیپ‌های دامپزشکی از دو روز قبل در میدان دام زنجان و خرمدره جهت معاینه دام‌ها مستقرند.

کاظمی با اشاره به اییکه کشتارگاه‌های دام استان از ساعت ۷ تا ۱۳ روز عید قربان خدمات ارائه می‌دهند، افزود: در عید قربان امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، کشتار دام صرفاً در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به بیماری تب کریمه کنگو که از طریق دام به انسان منتقل می‌شود گفت: مردم گوشت را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه سانتی گراد یخچال نگهداری کرده و سپس استفاده کنند.

کد خبر 5820615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha