۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۲

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی:

برنامه شتاب‌بخشی سوادآموزی شهریور رونمایی می‌شود

برنامه شتاب‌بخشی سوادآموزی شهریور رونمایی می‌شود

بجنورد- رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: رونمایی از برنامه شتاب بخشی سوادآموزی، ۱۷ شهریور ماه امسال مصادف با روز سوادآموزی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عبدی ظهر دو شنبه در شورای نهضت سوادآموزی خراسان شمالی که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش محدود به یک وزارتخانه یا اداره کل نیست بلکه یک امر فرا دستگاهی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به سند تحول آموزش و پرورش، نگاه به تعلیم و تربیت محدود به یک دستگاه اجرایی نمی‌تواند باشد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور با بیان اینکه خراسان شمالی سال‌ها درگیر عقب ماندگی‌ها و محرومیت‌ها بوده، افزود: استان خراسان شمالی با تلاش مضاعف در حوزه‌های مختلف در حال جبران این فاصله است.

عبدی نهضت سوادآموزی را یکی از کار ویژه‌های جمهوری اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: سوادآموزی از عهده سازمان نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش خارج است چون نیازمند یک اقدام همگانی و عزم جدی است.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور مسئولیت سواد آموزی در استان‌ها را بر عهده استاندار دانست و گفت: پانزده استان نیاز به شتاب بخشی دارند که یکی از این استان‌ها، خراسان شمالی است که البته در شتاب بخشی باید یک نقشه جامع برای باسوادی استان طراحی کنیم.

وی یادآوری کرد: رونمایی از برنامه شتاب بخشی سوادآموزی هفده شهریور ماه امسال مصادف با روز سوادآموزی برگزار خواهد شد.

کد خبر 5820751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha