۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۲

کیفیت هوای قم در شرایط ناسالم قرار دارد

کیفیت هوای قم در شرایط ناسالم  قرار دارد

قم- شاخص کیفیت هوا در شهر قم امروز دوشنبه ۵ تیرماه به علت آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها در شرایط ناسالم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفیت هوای قم (AQI=164) امروز دوشنبه ۵ تیرماه به علت آلاینده ذرات معلق هوا (PM2/5)، در شرایط ناسالم قرار گرفت و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد با توجه به پایداری هوا در روزهای آینده لازم است شهروندان قمی حضور خود را در خارج از منزل به حداقل رسانده به منظور کاهش آسیب به دستگاه تنفسی و سیستم قلب و عروق از انجام فعالیت‌های بدنی شدید خارج از منزل خودداری کنند.

مرکز بهداشت استان قم از واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی نیز خواسته تا از قرار دادن محصولات غذایی آماده مصرف از قبیل آجیل و خشکبار در خارج واحد و کنار معابر عمومی که در معرض آلودگی هوا هستند خودداری کنند.

آسمان قم امروز صاف در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید با سرعت ۵۵-۳۵ کیلومتر بر ساعت و همراه با پدیده گرد و خاک بوده است.

کمینه دما قم امروز ۲۴ و بیشینه ۳۹ درجه بوده است که پیش بینی می‌شود طی دو روز آینده گرمای دمای هوا تا ۴۳ درجه افزایش یابد.

کد خبر 5820822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha