۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۶

رئیس اداره امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج کشور:

جهاد تبیین و روشنگری مهم ترین راهکار حفظ عفاف و حجاب است

جهاد تبیین و روشنگری مهم ترین راهکار حفظ عفاف و حجاب است

ساوه- رئیس اداره امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج کشور گفت: جهاد تبیین و روشنگری جامعه مهم ترین راهکار برای خنثی کردن نقشه های دشمن است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مصطفی صالح نژاد ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ساوه با موضوع کارگاه آموزشی تذکر رعایت حجاب و پوشش مناسب و نیز خود حفاظتی که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، گفت: در ارتباط با عفاف و حجاب یک جریان سازی از سوی دشمن مبنی بر کم رنگ کردن و تضعیف جایگاه حجاب و اعتقادات جامعه شکل گرفته که جهاد تبیین و روشنگری جامعه مهم‌ترین راهکار برای خنثی کردن آن است.

وی تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای ناخواسته در راستای تحقق اهداف دشمن اقدام به کشف حجاب می‌کنند که تبیین و روشنگری در این راستا می‌تواند اقدامی مهم برای جلوگیری از این ناهنجاری اجتماعی است.

وی تذکر لسانی با روی خوش را اقدامی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب دانست و گفت: اگرچه خیلی‌ها ظاهر مناسبی ندارند اما اعتقاد عمیقی به ارزش‌های اسلامی و دینی دارند بنابراین استفاده از روش و شیوه‌های مناسب منجر به تقویت بنیه دینی آنها و مناسب سازی ظواهر شود.

حجت‌الاسلام صالح نژاد گفت: تاکنون افزون بر دوهزار بانو در قالب قرارگاه ثارالله در کشور ساماندهی شده و اقدام به امر به معروف و نهی از منکر با شیوه تذکر لسانی می‌کنند زیرا اثرگذاری تذکر لسانی از شیوه‌های مؤثر برای تبیین و روشنگری است.

مسئله حجاب کاملاً اجتماعی است

وی بابیان اینکه مسئله حجاب کاملاً اجتماعی است، گفت: عفاف و حجاب به عنوان یک موضوع اجتماعی در هویت خانواده و حوزه اجتماعی تأثیر بسزایی داشته است.

وی غرب زدگی و غیرت زدایی، عادی شدن روابط نامشروع و ناهنجاری‌های شدید اجتماعی و ولنگاری‌های اجتماعی از نتایج کشف حجاب و کشف بدن در جامعه دانست.

رئیس اداره امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج کشور با بیان اینکه هر چقدر از سبک زندگی اسلامی فاصله بگیریم به اسلام زدایی و توحش غربی نزدیک خواهیم شد، ادامه داد: ضروری است در کنار حل مسائل اقتصادی و فرهنگی به موضوع حجاب به عنوان یک موضوع مهم هویتی نگاه کرد و راهکارهای مناسب فرهنگی انجام شود تا شاهد رنگ و بوی اسلامی در جامعه باشیم.

رئیس اداره امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج کشور اضافه کرد: اثر عفاف و حجاب در جامعه اتفاق می‌افتد بنابراین نمی‌توان آن را یک مسأله شخصی دانست بلکه مسئله حجاب یک مسأله اجتماعی است و هنجارشکنان در حوزه حجاب نمی‌توانند ابراز کنند که کشف حجاب به کسی ربطی ندارد.

وی افزود: همه در خصوص ساختارهای اجتماعی مسئول هستند و نباید اجازه داد جایگاه حجاب توسط یک سری کم رنگ شود.

کد خبر 5825473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha