۱۲ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱

روسیه: میزبان ۷۰۰هزار کودک پناهنده اوکراینی هستیم

روسیه: میزبان ۷۰۰هزار کودک پناهنده اوکراینی هستیم

همزمان با طرح ادعاهایی مبنی بر خارج ساختن اجباری بچه‌‏های اوکراینی به مقصد روسیه، یکی از مقامات روس اعلام کرد که کشورش به صدها هزار کودک اوکراینی پناهندگی داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، گریگوری کاراسین از نمایندگان مجلس علیای روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: در سال‌های اخیر، ۷۰۰ هزار کودک به ما پناه آورده‌اند. آنها از بمباران و گلوله‌‏باران مناطق درگیری در اوکراین فرار کرده‌اند.

در حالی که مسکو تاکید دارد که برنامه‌اش برای آوردن کودکان از اوکراین به خاک روسیه برای محافظت از یتیمان و کودکان رها شده در مناطق درگیری است، مشخصاً در ژوئیه ۲۰۲۲ آمریکا مدعی شد که روسیه ۲۶۰ هزار کودک را «اجباراً» از سرزمین‌هایشان در اوکراین خارج کرده است.

همچنین «وزارت ادغام سرزمین‌های اشغالی اوکراین» دولت اوکراین ادعا کرده است که در حال حاضر ۱۹۴۹۲ کودک اوکراینی توسط روس‌ها «به‌طور غیرقانونی» از موطن خود اخراج شده‌اند.

روز گذشته شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی‌نیوز» فیلمی منتشر کرد که در آن ادعا می‌شد روس‌ها از یتیم‌خانه‌ای در شهر خرسون (که به تازگی به کنترل نیروهای روسیه درآمده) نوزادان اوکراینی را با خود برده‌اند.

در حالی که روس‌ها به این شبکه آمریکایی گفته‌اند که این بچه‌ها را «نجات داده‌‏اند» و این کودکان هنوز در داخل سرزمین‌های تحت تصرف روسیه هستند، اما اوکراینی‌ها این اقدام روس‌ها را «آدم‌ربایی» می‌خوانند و مسکو را متهم به «جنایت جنگی» می‌کنند.

کد خبر 5826281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha