۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۷:۴۲

سرپرست سازمان امداد و نجات خبر داد؛

برنامه‌ریزی برای حضور ۱۵ هزار نیروی عملیاتی در مراسم اربعین

برنامه‌ریزی برای حضور ۱۵ هزار نیروی عملیاتی در مراسم اربعین

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به برنامه‌ریزی هلال‌احمر برای ارائه خدمات در مراسم اربعین از حضور ۱۵ هزار نیروی عملیاتی در مراسم اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، با اشاره به برنامه‌ریزی جمعیت هلال‌احمر برای حضور در مراسم اربعین، گفت: برنامه‌ریزی جمعیت هلال‌احمر است که مانند سال‌های گذشته برای ارائه خدمات در مراسم اربعین در مرزهای داخلی و خارجی کشور، به زائرین امام حسین (ع) در اجتماع بزرگ شیعیان جهان خدمات‌رسانی کند؛ در این راستا، برنامه‌ریزی برای به کارگیری نیروهای عملیاتی و خودروهای لجستیک در داخل مرزهای کشور و خارج از مرزها انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در همین راستا، ۱۵ هزار نفر عوامل عملیاتی در داخل مرزهای کشور، به زائرینی که قصد شرکت در مراسم پیاده‎روی اربعین را دارند، شرکت خواهند کرد.

محمودی افزود: به کارگیری ۴۵۰۰ دستگاه خودروی عملیاتی و ۱۹ فروند بالگرد، در دستور کار قرار دارد.

سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به این که یک قرارگاه ویژه برای ارائه خدمات بهتر به زائرین در مراسم اربعین در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: ۱۰ قرارگاه مرزی، ۵ قرارگاه اصلی و ۴ قرارگاه فرعی در داخل کشور آماده ارائه خدمات هستند.

محمودی، با بیان این که جمعیت هلال‌احمر در کشور عراق هم به ارائه خدمات درمانی و امدادی می‌پردازد، گفت: در همین راستا، ۱۱۳ دستگاه خودروی عملیاتی و ۷ فروند بالگرد در کنار مرزها، آماده ارائه خدمات به زائرین اباعبدالله (ع) هستند.

وی ادامه داد: ۴ قرارگاه برون مرزی در شهرهای کربلا، کاظمین، نجف و سامرا در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، ۱۰ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) در داخل مرزهای کشور و ۴ مرکز نیز در بیرون از مرزها، آماده ارائه خدمات به زائرین‌اند.

کد خبر 5826834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha