۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷

نجفی پازوکی مطرح کرد؛

لزوم طراحی یک سناریو برای آموزش کتب درسی توسط معلمان

لزوم طراحی یک سناریو برای آموزش کتب درسی توسط معلمان

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: طراحی یک سناریو مستلزم آشنایی با کلیت کتاب و رشد صلاحیت حرفه‌ای معلم است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با موضوعات جشنواره عصر جدید یاددهی، یادگیری معلمان آموزش ابتدایی و رویداد الف تا؛ روز سه شنبه در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

نجفی پازوکی در نشست خبری با اشاره به رویداد الف‌تا گفت: معلم به اذعان همه کارشناسان مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عنصر تعلیم و تربیت است. اگر همه ابزار آموزش دچار اختلال شود اما معلم توانمند باشد می‌تواند تمام نواقص را جبران کند.

وی با اشاره به تغییر در رویکرد کتب درسی، افزود: مثلاً در کتاب علوم رویکرد ما کاوشگرانه و در کتاب ریاضی رویکرد ما حل مسئله شد. این تغییر رویکردها به تغییر محتواهای آموزشی منجر شد اما باید ببینیم که معلمان تا چه اندازه این رویکرد را پذیرفتند و نسبت به آن تغییر کردند.

پازوکی تاکید کرد: اگر قرار است از استانداردهای بین‌المللی عقب نمانیم باید آموزش معلم را جدی بگیریم این آموزش‌ها هم باید متفاوت باشد و با بیست تا سی ساعت آموزش محدود نگردد.

وی با بیان اینکه عصر جدید یاد دهی یادگیری در امتداد رویداد تحولی الف تا است، افزود: شیوه آموزش باید جذاب شود باید کاری کنیم که همه موارد آموزشی دیده شود. در طرح شهید همت هم از مدرسان کشوری استفاده کردیم و معلمان از سراسر کشور آموزش دیدند و آموزش‌ها به صورت ویدئویی ضبط شده و در اختیار معلمان سراسر کشور قرار گرفت.

نجفی پازوکی با بیان اینکه فیلم‌های آموزشی در زمان‌های کوتاه و موضوع محور بوده است، گفت: معلمان می‌خواستند همیشه مؤلفان برایشان آموزش صفحه به صفحه کتاب را ارائه دهن در حالی که ما در این دوره‌ها، به دنبال طراحی آموزشی بودیم تا معلمان همواره یک طرح آموزشی برای کلیت کتاب داشته باشد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش افزود: طراحی یک سناریو مستلزم آشنایی با کلیت کتاب و رشد صلاحیت حرفه‌ای معلم است.

وی با بیان اینکه رویداد عصر جدید از آذر ماه آغاز شده است، گفت: زمانی که قرار بود از آثار و نتایج آن در کلاس‌های درس مشاهده کنیم سال تحصیلی به پایان رسیده بود. البته ریل گذاری این طرح اجرایی شد اما برای امسال، از مرداد این آموزش‌ها شروع شده است.

نجفی پازوکی تاکید کرد: اگر ابزارهای سنجش ما از معلمین، مناسب و اعتبار یافته باشد و بتوان به این ابزارها اتکا کرد؛ آن زمان می‌توانیم بگوییم که این دوره‌های آموزشی که جامعه قابل توجهی از معلمان را در بر می‌گیرد قابل قبول است و این زمانی است که صلاحیت‌های معلمان، یک خروجی مفیدی برای نظام آموزشی خواهد بود.

وی با اشاره به طرح عصر جدید یادگیری گفت: باید تلاش کنیم گفتمان آموزشی ۱۲۰ هزار حلقه معلمین را اشاعه دهیم. در حقیقت عصر جدید یادگیری، پیوست رسانه‌ای آموزش‌های ضمن خدمت ما است.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: با انتشار اخبار در خصوص عصر جدید یادگیری هم معلمان بیشتری با این آموزش‌ها آشنا می‌شوند و هم والدین که عناصر مؤثری هم در نظام آموزشی هستند از این آموزش‌های معلمان مطلع خواهند شد. آحاد جامعه هم متوجه می‌شوند در نظام آموزشی کشور چه روی می‌دهد.

وی با بیان اینکه در کنار این آموزش‌ها معلمان پالایش می‌شوند گفت: در هر منطقه معلم‌های نمونه انتخاب خواهند شد ما سقفی هم برای انتخاب معلمان نمونه در نظر نگرفتیم و هر منطقه به انتخاب خودش تعدادی از معلمان شایسته را معرفی می‌کند البته تعداد معلمان در هر منطقه هم با منطقه دیگر متفاوت است.

کد خبر 5826975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha