۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴

فرماندار دیر مطرح کرد؛

انتقاد از واگذاری مسیل‌ها و اراضی بستر رودخانه‌ها در شهرستان دیر

انتقاد از واگذاری مسیل‌ها و اراضی بستر رودخانه‌ها در شهرستان دیر

بوشهر- فرماندار شهرستان دیر با انتقاد از واگذاری مسیل‌ها و اراضی بستر رودخانه های فصلی به اشخاص در گذشته، خواستار پیگیری این موضوع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز صبح چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دیر، اظهار داشت: انتخابات یک موضوع خاص و پراهمیت و در واقع لیله القدر جمهوری اسلامی است.

فرماندار شهرستان دیر افزود: همه نهادها و دستگاه‌ها باید در سلامت و صیانت از انتخابات و زمینه سازی برای مشارکت حداکثری مردم از طریق نیروی انسانی و در اختیار گذاشتن امکانات، همکاری کنند.

وی با بیان اینکه تا کی باید زمین‌های ادارات و دستگاه‌ها، ثبت نباشد که با مشکل مواجه شویم، بیان کرد: اگر اراضی حدنگاری نباشد، فرصت تخلف ایجاد می‌کند و سودجویان به راحتی می‌توانند زمین‌های مردم و دولت و زمین‌های مختلف را غیرقانونی تصرف کنند، پس این موضوع جدی گرفته شود.

لزوم پیگیری واگذاری‌های غیرقانونی

باربرز با انتقاد از واگذاری مسیل‌ها و اراضی بستر رودخانه‌های فصلی به اشخاص در گذشته، گفت: در فصل بارندگی آب‌های سرازیر شده از کوه‌های سمت شرق شهرستان به دلیل بسته بودن مسیل‌ها باعث تخریب زمین‌ها و محصولات کشاورزی مردم و زیرساخت‌هایی مانند پُل‌ها و جاده‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید پیگیری کنیم که این زمین‌ها توسط چه کسانی و چرا واگذار شده است، ادامه داد: اگر بتوانیم طبق قانون این زمین‌ها را باز پس بگیریم، نفس جاده‌ها و پل‌ها و سرزمین ما باز می‌شود.

فرماندار شهرستان دیر، عدم پاسخ گویی دستگاه‌ها به مکاتبات اداری را تخلف دانست و افزود: اگر واقعاً مشکل و ابهام دارید استعلام و پیگیری کنید تا مسائل مربوط به حقوق عامه بهتر دنبال شود.

باربرز با تاکید بر رعایت قانون در همه زمینه‌ها، گفت: ادارات در واگذاری اموال و زمین‌ها و صدور پروانه ساختمانی طبق قانون عمل کنند و سلیقه‌ای کار نکنند.

فرماندار شهرستان دیر خواستار تکریم ارباب رجوع در ادارات شد و گفت: مردم مشکلات فراوانی دارند و نباید کار آنها را به امروز و فردا بسپاریم بلکه آنها را درک کرده و چهره فرزندان خود را در صورت مراجعین ببینیم و اگر جایی مشکل قانونی وجود دارد به صورت شفاف آنها را توجیه کنیم تا سردرگم نشوند.

عمده اعتبارات صرف زیرساخت‌ها می‌شود

وی با بیان اینکه اعتبارات اندک و درخواست‌ها و نیازمندی‌ها به شدت نامحدود است، خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از اعتبارات شهرستان صرف اموری که ۲۰ سال در آن عقب هستیم مانند زیرساخت‌های آب، برق و جاده‌ها می‌شود.

باربرز با اشاره به برگزاری کنکور سراسری در شهرستان، عنوان کرد: کنکور یک رویداد ملی است که سرنوشت فرزندان ما در آن رقم می‌خورد و همه ادارات برای فراهم کردن شرایط مناسب برگزاری آن کمک کنند.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به اینکه در حوزه تکریم و تجلیل عقب هستیم، یادآور شد: تجلیل از افراد باعث تشویق دیگران به خدمت بهتر به مردم می‌شود.

کد خبر 5827936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha