۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۹

دادستان همدان: 

در حوزه تولیدات عفاف و حجاب، برنامه ها مقطعی و نمایشی نباشد

در حوزه تولیدات عفاف و حجاب، برنامه ها مقطعی و نمایشی نباشد

دادستان همدان گفت: دستگاه های دولتی در حوزه تولید لباس خوب، فاخر، جذاب، به روز، متنوع و در عین حال متناسب با موازین شرعی مؤظف هستند طبق قانون عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن خانجانی موقر ظهر امروز در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامّه با موضوع "فرهنگ عفاف و حجاب و با محوریت پوشش مناسب ایرانی اسلامی"، اظهار کرد: متأسفانه در حوزه تولید پوشاک و البسه مناسب یک جامعه ایرانی اسلامی از یک سو تعداد تولیدکننده محدود است و از سویی دیگر از این تعداد کم تولیدکننده نیز مطابق با قوانین موجود حمایتی که باید، نمی‌شود.

وی افزود: پیش از آن که به فروشنده‌ای بگوییم چرا البسه نامناسب عرضه می‌کنی؟ باید تولیدات مناسب در اختیارش قرار دهیم تا جایگزین کرده و کالای خود را به فروش برساند.

دادستان همدان با اشاره به ضرورت توجه به پوشاک مناسب گفت: ضرورت دارد پوشاک و البسه خوب، فاخر، جذاب، به روز، متنوع و در عین حال متناسب با موازین شرعی تولید و به اندازه‌ی کافی در سطح جامعه عرضه شود، موضوعی که از سال ۱۳۹۹ از سوی این دادستانی پیگیری شده، اما خروجی خوبی از دستگاه‌ها مشاهده نکردیم.

خانجانی خاطرنشان کرد: فراهم ساختن شرایط مناسب و امکانات لازم برای تولید لباس فاخر و مناسب برعهده دستگاه قضائی نیست و می‌بایست دستگاه‌های دولتی با هماهنگی و همگرایی منطبق با قانون طرح‌های مبتکرانه و عملیاتی در عمل و نه در شعار ارائه و اجرایی کنند.

وی با اشاره به برنامه‌ها بیان کرد: همچنین برنامه‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌های متولی منطبق با قوانین و شرح وظایف خواسته شده از آنان نیست، به گونه‌ای که تاکنون برنامه‌ای از سوی آموزش و پرورش حتی برای تعمیق باورهای اسلامی و ایرانی درباره پوشش مناسب ارائه نشده و یا از سوی دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد ساماندهی فرهنگی هنری طراحان پارچه و لباس نیستیم.

دادستان همدان عنوان کرد: انتظار می‌رود اگر برنامه‌ای ارائه می‌شود کارشناسانه، عملیاتی و با بهره گیری از نظرات متخصصان متعدد باشد نه سطحی و مقطعی و زودگذر که حتی اثر معکوس در جامعه برجای گذارد.

کد خبر 5828072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha