۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۴

نائب رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

رکود واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری در پی تغییر بخشنامه‌ها

رکود واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری در پی تغییر بخشنامه‌ها

شهرکرد_نائب رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های دولتی به سرعت تغییر می‌کند، واحدهای تولیدی استان نمی‌توانند خود را با تغییرات وفق دهند و دچار رکود می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فیاضی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به خلاء‌های تجارت در کشور، اظهار کرد: نوسان نرخ ارز مشکلات عدیده‌ای را برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده است، تولیدکننده نمی‌تواند برای تولید و فروش خود برنامه‌ریزی داشته باشد، این بی‌ثباتی بسیار آسیب‌زننده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های دولتی به سرعت تغییر می‌کند، بخش‌های مختلف در کشور در حال صدور بخشنامه هستند و همین مسئله موجب شده تا واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی نتوانند برنامه‌ریزی بلندمدت و هوشمندانه داشته باشند، بسیاری از واحدهای تولیدی در چهارمحال و بختیاری به همین علت دچار رکود و تعطیلی شدند، زیرا نتوانستند خود را با این بخشنامه‌ها وفق بدهند و اشتغال بسیاری از افراد از دست رفت.

فیاضی با بیان اینکه برخی سیاست‌های کلان سدی در مقابل توسعه و پیشرفت واحدهای تولیدی در چهارمحال و بختیاری شده است، گفت: تمام تلاش اتاق بازرگانی استان رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری است و جزو رسالت‌های این پارلمان بخش خصوصی محسوب می‌شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های این استان گردشگری است، می‌توان از ظرفیت درآمد ارزی داشت که متأسفانه این ظرفیت در گذشته مورد غفلت واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی قوانین اقتصادی در کشور مربوط به چهار دهه گذشته است، عنوان کرد: این قوانین باتوجه به اقتضائات آن زمان تصویب شده است و نیاز به اصلاح دارد، امیدواریم این مسئله از طریق قوه قضائیه پیگیری شود.

فیاضی با تاکید بر اینکه رسالت اصلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری حفظ کسب و کارهای موجود است، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا موانع پیش روی این واحدها رفع شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: برای جذب سرمایه‌گذار نیازمند زیرساخت است، اکنون در اکثر شهرک‌های صنعتی استان که در جوار رودخانه‌های بزرگ نیز هستند با تانکر در حال آبرسانی هستیم.

کد خبر 5828405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha