۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۲

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان:

انقلاب اسلامی ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد

انقلاب اسلامی ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد

خرم‌آباد - رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان تأکید کرد: انقلاب ما ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد و هیچ انقلابی دارای این سه ویژگی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مازندرانی امروز چهارشنبه در مراسم جشن غدیر در ستاد فرماندهی لرستان، اظهار داشت: غدیر، تکریم رسالت پیامبر (ص) و وحی خدایی و ارج‌نهادن به فضیلت‌های متبلور در وجود صاحب ذوالفقار و ساقی کوثر است و این عیدالله الاکبر به شهادت شیعه و سنی از جهت شرافت شریف‌ترین اوقات و ایام است، زیرا این روز تجلی اسلام ناب است، چرا که اثبات غدیر، اثبات اسلام است و ختم نبوت بی لحاظ ولایت، در پس پرده ابهام خواهد بود.

غدیر برای همیشه بر تارک تاریخ می‌درخشد

وی گفت: رمز عید بودن غدیر، کمال دین و اتمام نعمت در سایه تداوم خط رسالت در شکل و قالب امامت بود که به فرمان پیامبر خدا (ص) مسلمانان مأمور شدند ولایت را به صاحب‌ولایت تبریک گویند و با آن حضرت بیعت کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان، افزود: غدیر اساسی‌ترین برنامه‌های پیامبر اسلام (ص) برای دوام و عزت و شکوه اسلام است.

حجت‌الاسلام حسینی مازندرانی، ادامه داد: واقعه غدیر خم، تنها یک حادثه زمانی مربوط به گذشته نبود، بلکه پیامی برای همه مسلمانان در همه دوران‌ها داشت، تا امامت علوی را سرلوحه زیستن خود قرار دهند و بر همین اساس حادثه غدیر از جلوه‌های درخشانی است که بر تارک تاریخ برای همیشه می‌درخشد و دشمنان در عرصه‌های گوناگون تاریخ هزار و چهارصدساله کوشیده‌اند تا این بیعت و ولایت را خاموش سازند.

وی در ادامه سخنان خود، غدیر را تداوم خط رسالت امامت معرفی کرد و بیان داشت: غدیر، یک کتاب مبین است، سندی برای تداوم خط رسالت در جلوه امامت و صراطی است مستقیم که به سنت پیامبر منتهی می‌شود و امتی که پاسدار غدیر باشد، عاشورای مظلوم و کربلاهای خون و شهادت را شاهد نخواهد بود و ولایت در محاق غربت و تنهایی نخواهد ماند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان، تأکید کرد: بر این باوریم که در ادای تکلیف نسبت به غدیر، قصور کرده‌ایم و می‌بایست غدیر را پیش‌ازاین چونان مشعلی فرا راه اندیشه‌های بشری قرار دهیم و دین‌پژوهان و حقیقت‌جویان را بافرهنگ ژرف نهفته در غدیر و خطبه رسول خدا و جامعه بشری را با دو چشمه فیاض و جوشان معرفت یعنی قرآن و عترت آشنا سازیم، دو چشمه‌ای که یادگار پیامبر و میراث ماندگار رسول خاتم تا دامنه قیامت است.

انقلاب اسلامی ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد

حجت‌الاسلام حسینی مازندرانی در بخش دیگری از سخنان خود منطق شیعه را منطق امامت معرفی کرد و گفت: امروز منطق شیعه که همان منطق امامت و ولایت است کمافی‌السابق در دنیای اسلام قوی‌ترین منطق است و در این هیچ شک و شبهه‌ای نباید داشت، اما درعین‌حال همه برادران دنیای اسلام را از هر مذهبی که هستند به اتحاد و برادری دعوت می‌کند و به دنبال اختلاف نیست و با نفی دیگران به دنبال اثبات خود نیست؛ بلکه به دنبال انسجام اسلامی است که دشمنان نتوانند اسلام و مسلمین را ضعیف کنند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران، گفت: انقلاب ما ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد و هیچ انقلابی دارای این سه ویژگی نیست.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی لرستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با خون شهیدان پیروز شد و ۴۵ سال با صبر، استقامت و پایداری در برابر دشمن ایستاد، اظهار داشت: وجود رهبری مقتدر و آگاه از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران است که در رأس آن عارفی سالک و مقتدر چون امام خمینی (ره) بود و آن را هدایت کرد.

حجت‌الاسلام حسینی مازندرانی با اشاره به ویژگی سوم انقلاب، گفت: انقلاب اسلامی ایران زمانی پیروز شد که جهان دوقطبی شده و جایی برای اخلاق و معنویت وجود نداشت و دین را افیون ملت‌ها عنوان می‌کرد و هر انقلابی برای پایداری و استحکام خود به استکبار جهانی متوسل می‌شد، اما شعار انقلاب اسلامی ایران نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی بود و نه‌تنها وابسته به بلوک شرق و غرب نشد؛ بلکه با شعار کوبنده آنها را نقد کرد و حکومتی جدید در دنیا به نام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پدید آورد.

وی حمایت و پایداری مردم را ویژگی دیگر انقلاب اسلامی ایران دانست و تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران هر روز تلاوت جدیدی پیدا می‌کند و در سایه این انقلاب، رهبری فرزانه و پشتیبانی و حمایت مردم موانع برطرف می‌شود.

کد خبر 5828733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha