۱۶ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۰

امام جمعه جم:

اهانت به قرآن نشان دهنده شکست تمدن غرب است

اهانت به قرآن نشان دهنده شکست تمدن غرب است

بوشهر- امام جمعه جم با محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد گفت: این حرکت به معنای بروز و ظهور بیش از پیش شکست تمدن غرب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه جم با تبریک عید سعید غدیر اظهار داشت: غدیر روز بزرگ، روز گشایش، روز تکامل و روز عهد و پیمان است.

امام جمعه جم با محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد، با اجازه پلیس و دولت این کشور گفت: این حرکت به معنای بروز و ظهور بیش از پیش شکست تمدن غرب است.

وی بیان کرد: اهانت به قرآن و هتک فضیلت، انسانیت و اخلاق، اقدامی کنشی و تهاجمی نبود، بلکه واکنش و تدافعی سخیفانه، جاهلانه و کودک مأبانه‌ای در مقابل موج خیزش اسلام‌گرایی مستضعفین جهان برابر نظام سلطه و استکباری حاکم بر جهان و خیزش با میدان‌داری انقلاب اسلامی ایران و با اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله است.

وی گفت: عضویت رسمی در پیمان شانگ های غلبه راهبرد بر تاکتیک عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در پیمان همکاری‌های شانگهای، نقطه آشکارساز سیاست خارجی پویا، چندوجهی و متوازن کشورمان در نظام بین‌الملل محسوب می‌شود.

وی گفت: این عضویت راهبرد ایران برای تنوع‌بخشی به کریدورهای ترانزیتی است.

وی با اشاره به روز مالیات گفت: مالیات به عنوان یکی از اصولی‌ترین ابزارهای دولت برای تأمین منابع مالی، تنظیم اقتصاد، توزیع درآمد، تحقق عدالت اجتماعی و ایجاد انگیزه برای کار و تولید است.

امام جمعه جم بیان کرد: از تشویق‌های مالیاتی که شامل تمامی افراد حقیقی و حقوقی که ملزم به پرداخت مالیات هستند، می‌شود استفاده شود.

وی اضافه کرد: تخفیف‌های مالیاتی در قانون مالیاتی‌های مستقیم در بند ۱۸۹ و ۱۹۰ برای مودیان جهت ایجاد انگیزه استفاده شود.

وی با اشاره به قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم در سال ۱۳۱۴ ش و روز عفاف و حجاب گفت: حکمت‌های عفاف و حجاب در قرآن شامل پیش‌گیری از بروز و ظهور ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه و حفظ امنیت، شکل گیری فرهنگ عفت و حیا در جامعه، ایجاد طهارت قلبی افراد جامعه، تحقق تزکیه نفس در جامعه که منشأ سعادت و خوشبختی انسان و جامعه انسانی است.

وی بیان کرد: مستحکم در ترویج حجاب در تبیین ضرورت حجاب اسلامی تلاش کنید و از همه بزرگوارانی که در دفاع و تبلیغ حجاب شرعی بویژه بانوان که باید پرچمدار این جریان باشند در شهرستان تشکر می‌کنم.

امام جمعه جم یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات الهی است و در روایات اسلامی ترک آن نشانه اعلان جنگ با خدا و مایه نزول بلا مطرح شده و کسی‌که این واجب الهی را ترک کند در قبر و قیامت خود نیز باید در محضر الهی پاسخگو باشد.

وی با اشاره به بحران در فرانسه گفت: دولت فرانسه برای مهار اعتراضات ناگزیر به اعزام بیش از ۴۵ هزار افسر پلیس و ژاندارم در سراسر این کشور شده است.

امام جمعه جم با اشاره به روز ادبیات کودک و نوجوان گفت: یکی از حوزه‌هایی که مفهوم هویت، به شکل جدی می‌تواند در آن در نظر گرفته شود، ادبیات است، ادبیات هر کشور در بردارنده‌ی میراث فرهنگی آن کشور است.

و ی گفت: از برگزار کنندگان جشن‌ها و مراسم‌ها، مسابقات، پویش‌های عید غدیر مخصوصاً بحث اطعام که حرکت امسال بیش از سال‌های گذشته است و امروز تا امشب شاهد سفره‌های اطعام علوی در شهرستان خواهیم بود، تقدیر و تشکر ویژه می‌کنم.

وی با اشاره به لزوم توجه به مجوز مواکب از سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اداره تبلیغات شهرستان عسلویه ساز و کار مجوز موکب‌ها را طراحی کنند وموکب ها برای مناسبت‌های پیش رو مجوز بگیرند و خدمات شهرداری‌ها و سایر دستگاه با مجوز اداره تبلیغات صورت پذیرد تا ساماندهی کنترل و نظارت محقق شود

کد خبر 5830118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha