رئیس اسبق «شاباک»:

شکاف داخلی در اسرائیل عمیق‌تر از هر زمان دیگری شده است

شکاف داخلی در اسرائیل عمیق‌تر از هر زمان دیگری شده است

رئیس اسبق سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به عمیق‌تر شدن شکاف داخلی در این رژیم اذعان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «عامی ایالون» رئیس اسبق سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک، اذعان کرد که شکاف داخلی در این رژیم، عمیق‌تر از هر زمان دیگری شده است.

ایالون در جریان برگزاری تظاهرات مقابل منزل وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرد که شورش در این رژیم، ارتش را نابود خواهد کرد.

وی خطاب به وزیر جنگ گفت: از زمانی که تو به پست خود برگشته‌ای من ساکت بودم. تو باید سرسپردگی به امنیت اسرائیل را بر علاقه به نتانیاهو، اولویت دهی.

این در حالیست که رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش داده‌اند که بیش از ۴۲۰ نظامی ذخیره در یگان کماندوهای دریایی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که باهدف لغو اصلاحات قضائی کابینه این رژیم، حضور داوطلبانه خود را در نیروهای ذخیره ارتش، متوقف خواهند کرد.

شب گذشته، شبکه عبری زبان کان اعلام کرد که ده‌ها هزار صهیونیست برای بیست و هفتمین هفته متوالی علیه کابینه نتانیاهو و طرح اصلاحات قضائی او در تل آویو و دیگر شهرها دست به تظاهرات زدند.

تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۵۰ هزار نفر در تل‌آویو این هفته علیه نتانیاهو در تظاهرات شرکت کرده‌اند. با این حال منابع دیگری تعداد معترضان در تل آویو را تا ۲۰۰ هزار نفر هم اعلام کردند.

اعتراضات این هفته با تنش بیشتری همراه بوده و بر اساس گزارش تایمز اسرائیل، پلیس برای متفرق کردن معترضانی که بزرگراه آیالون را مسدود کرده بودند، از ماشین آب‌پاش استفاده کرد. در ابتدای تظاهرات، معترضان در تل آویو بزرگراه آیالون را در چندین نقطه مسدود کرده بودند.

معترضان این هفته روی بنرخود عبارتی با مضمون «باید مقاومت کرد» را نوشته بودند. عبارتی که بیانگر لزوم مخالفت و پافشاری در برابر نتانیاهو، نخست وزیر جنجالی رژیم صهیونیستی است. گفته شده رویدادهای اعتراضی دیشب مقدمه‌ای برای تظاهرات بزرگ روز سه‌شنبه است و تظاهرات کنندگان در حال برنامه‌ریزی اعتراضات و اخلال در سراسر مناطق اشغالی در روز سه شنبه هستند و تاکید کرده‌اند با هر ابزاری که در اختیار دارند با طرح موردنظر نتانیاهو مقابله و مبارزه خواهند کرد.

کد خبر 5831383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha