۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸

مدیرکل استاندارد خوزستان خبر داد؛

برخورد قانونی با واحدهای صنفی فروش خرمای غیر مجاز در خوزستان

برخورد قانونی با واحدهای صنفی فروش خرمای غیر مجاز در خوزستان

اهواز- مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: برخورد قانونی با واحدهای صنفی فروش خرمای غیر مجاز در خوزستان از سوی اداره کل استاندارد استان اعمال شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی داودی پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: با توجه به اجباری بودن استاندارد انواع خرما (خرما مضافتی به استاندارد ملی شماره ۳۹۵ و خرما خاصه به استاندارد ملی شماره ۲۷۱۰ و خرما کبکاب به استاندارد ملی شماره ۸۰۳) و تاکید سازمان ملی استاندارد مبنی بر حفظ سلامت و امنیت غذایی شهروندان، فعالیت‌های بازرسی از سوی اداره کل استاندارد خوزستان در سطح استان انجام شد.

مدیرکل استاندارد خوزستان افزود: بازرسان اداره نظارت بر اجرای استاندارد این اداره کل با مراجعه به واحدهای صنفی فروش خرما اقدام به رصد محصولات در سطح مراکز عرضه و برخورد با واحدهای متخلف کردند.

وی گفت: در این بازرسی‌ها ۲۰ واحد صنفی به دلیل درج نبودن نشان استاندارد بر روی محصولات و ابطال پروانه استاندارد در مجموع به تعداد ۱۰ هزار و ۸۲۷ بسته معادل ۱۳ هزار و ۲۳۴ کیلوگرم توقیف و صورتجلسه شدند.

داودی افزود: همچنین با هدف برخورد با واحدهای تولیدی مربوطه اطلاع رسانی لازم به سازمان ملی استاندارد نیز انجام و موضوع در حال پیگیری است.

مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: در صورت مشاهده خرماهای فاقد نشان استاندارد با واحدهای صنفی متخلف برخورد و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

کد خبر 5831748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha