۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۸

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

تفاهم‌نامه همکاری شرکت آب و فاضلاب و دانشگاه قم به امضا رسید

تفاهم‌نامه همکاری شرکت آب و فاضلاب و دانشگاه قم به امضا رسید

قم- تفاهم‌نامه همکاری شرکت آب و فاضلاب استان و دانشگاه قم به منظور تقویت و گسترش نظام‌مند همکاری‌ها و استفاده مطلوب از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، پژوهشی و نوآوری به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بختیاری در مراسم امضا این تفاهم‌نامه با اشاره به اهمیت ارتباط بین مجموعه صنعت و دانشگاه اظهار داشت: ارتباط و تعامل صنعت با دانشگاه می‌تواند منجر به تحول در حل مسائل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، در این مراسم که معاون منابع انسانی و تحقیقات شرکت آب و فاضلاب و برخی از معاونین و مدیران دانشگاه قم نیز حضور داشتند، با تأکید بر لزوم به‌روز بودن دانشگاه‌ها تصریح کرد: آنچه ما امروز در میدان عمل نیاز داریم آن است که برنامه‌ریزی‌ها در دانشگاه بر اساس مقتضیات و نیازهای بخش صنعت باشد.

وی حضور میدانی اساتید دانشگاه و دانشجویان در بخش صنعت را مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: حضور میدانی باعث می‌شود که نسل جدید دانشگاه با رویکرد عملی و شناخت کامل‌تر نسبت به مسائل ورود پیدا کنند.

وی بازدید مجموعه دانشگاه از تأسیسات آب و فاضلاب را یک نیاز دانست و گفت: هدف ما حمایت از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها در قالب پایان‌نامه و پروژه‌های تحقیقاتی است که این مهم قطعاً به ارتباط مؤثر بین صنعت و دانشگاه کمک می‌کند.

دانشگاه بُریده از صنعت ناکارآمد است

رئیس دانشگاه قم نیز در این مراسم، بر عملیاتی شدن تفاهم‌نامه بین دانشگاه و شرکت آب و فاضلاب تأکید کرد و اظهار داشت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه به معنای واقعی کلمه یک رابطه بُرد بُرد به شمار می‌رود.

وی دانشگاه بُریده از صنعت را ناکارآمد دانست و خاطرنشان کرد: در رسالت جدید وزارت علوم، بر ضرورت ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت تأکید شده است تا فعالیت‌های دانشگاه از یک کار آکادمیک و تئوری به مرحله عمل وارد شود.

حجت‌الاسلام احمدحسین شریفی با بیان اینکه رسالت نخست دانشگاه قم تأمین نیازهای فناوری استان از نظر تئوری و فناوری است، ابراز داشت: امیدواریم با ظرفیت‌های علمی و تجهیزاتی که در دانشگاه قم وجود دارد بتوانیم به بهترین نحو ممکن، به رسالتی که بر عهده داریم جامه عمل بپوشانیم.

کد خبر 5831753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha