۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اعلام کرد؛

رقابت ۱۲۸ هزار دانش‌آموز در مسابقات دادرس هلال‌احمر

رقابت ۱۲۸ هزار دانش‌آموز در مسابقات دادرس هلال‌احمر

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۱۲۸ هزار دانش آموز در یازدهمین دوره مسابقات المپیاد آماده در سراسر کشور با هم به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدهاشم حسینی المدنی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: بعد از حدود سه سال وقفه در اجرای مسابقات دادرس، امسال مجدد این مسابقات برگزار شد.

وی یادآوری کرد: ۱۲۸ هزار دانش آموز در سراسر کشور، آموزش‌های مورد نیاز برای طرح المپیاد آماده را فراگرفتند، سپس در مرحله شهرستانی و پس از آن در مرحله استانی با هم رقابت کردند. مسابقات کشوری نیز به زودی برای معرفی تیم‌های برتر دختران و پسران برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: از هر شعبه‌ای یک تیم دختر و پسر به مرحله استانی و از این مرحله نیز یک تیم به مرحله رقابت‌های کشوری راه می‌یابند و در مسابقات کشوری نیز نفرات اول، دوم و سوم انتخاب می‌شوند.

حسینی‌المدنی ادامه داد: در حال حاضر مسابقات المپیاد آماده در سطح استان‌ها برگزار شده و به‌زودی مرحله کشوری این مسابقات آغاز می‌شود.

یادآور می‌شود که یازدهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) با همکاری و طی تفاهم‌نامه میان سازمان جوانان هلال‌احمر و آموزش و پرورش، برگزار می‌شود.

دادرس با هدف خودامدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان، پس از یک دوره آموزشی ۱۶ ساعته امدادی، برگزار می‌شود.

کد خبر 5831865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha