۱۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۹

سال گذشته صورت گرفت؛

جمع آوری ۴۱ میلیارد تومان زکات در استان قزوین

جمع آوری ۴۱ میلیارد تومان زکات در استان قزوین

قزوین- رئیس اداره زکات قزوین گفت: طی سال گذشته بیش از ۴۱ میلیارد و ۴۸۸ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی در این استان جمع آوری شده و برای محرومان صرف شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام باب اله شهسواری در تجلیل از دو تن از کشاورزان فعال در پرداخت زکات شهرستان البرز با حضور در محل کار و تلاش آنها، بیان کرد: خداوند سبحان در آیه ۱۰۳ سوره شریف توبه به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، از اموالشان زکات بگیر تا بدین وسیله پاک شده و رشد یابند.

وی ادامه داد: در ادامه آیه خداوند سبحان به پیامبرش می‌فرماید بر آنها درود بفرست؛ امروز ما به دستور الهی آمده‌ایم تا به شما کشاورزان عزیز سلام و درود بفرستیم و به رسم ادب با اهدای لوح از شما تقدیر کنیم.

رئیس اداره زکات استان قزوین اضافه کرد: تقدیر و تجلیل حقیقی در نزد خداوند سبحان محفوظ است و قطع یقین این تقدیر الهی است که برکات و خیرات را در زندگی دنیا و آخرت ما جاری و ساری می‌کند.

وی افزود: سخن از برکات و تأثیر اجرای این دستور الهی در زندگی افراد، موضوعی است که باید میزان و ابعاد اثرگذاری آن را از زکات دهندگان به عنوان آگاهان عامل به این دستور الهی بپرسیم.

حجت الاسلام شهسواری با اشاره به زکات جمع آوری شده در استان اظهارکرد: طی سال گذشته بیش از ۴۱ میلیارد و ۴۸۸ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی در استان قزوین جمع آوری شده و برای محرومان صرف شده است.

وی عنوان کرد: از این میزان زکات جمع آوری شده بیش از ۱۴ میلیارد و ۵۴ میلیون تومان زکات واجب، بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۱۸ میلیون تومان زکات مستحبی، بیش از ۱۰ میلیارد و ۷۲۶ میلیون تومان زکات فطریه عام، بیش از ۷۷۸ میلیون تومان زکات فطریه سادات و مابقی سایر وجوهات مرتبط بوده است.

رئیس اداره زکات استان قزوین خاطرنشان کرد: براساس قواعد احکام برای ۸۴۷ کیلوگرم بالاتر زکات واجب شده است که پس از کسر میزان هزینه کرد انجام شده، یک بیستم محصول را باید زکات بدهیم.

وی یادآورشد: زکات دهندگان می‌توانند خود زکات را محاسبه و به نیازمندان و محرومان اهدا کنند و یا زکات خود را برای نیازمندان هر منطقه به کمیته امداد تحویل بدهند.

کد خبر 5832515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha