۲۲ تیر ۱۴۰۲، ۹:۴۷

دبیر انجمن زنجیره‌های تولید گوشت مرغ کشور:

سیاست قیمتگذاری دستوری درست نیست

سیاست قیمتگذاری دستوری درست نیست

گرگان-دبیر انجمن زنجیره‌های تولید گوشت مرغ کشور باتاکید براینکه سیاست قیمت گذاری دستوری درست نیست، گفت: اگر دولت اصرار به اجرای این سیاست دارد دست کم جانب انصاف را رعایت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مبصری شامگاه چهارشنبه در نشست نمایندگان، مدیران و فعالان اقتصادی با وزیر جهاد کشاورزی، اظهار کرد: در سال‌های گذشته ضعف شدید در سیاستگذاری و اجرا باعث صدمات جدی به حوزه کشاورزی شده است.

دبیر انجمن زنجیره‌های تولید گوشت مرغ کشور با بیان اینکه متأسفانه بخش کشاورزی برای ۸ فصل مداوم دچار رشد منفی و زیاندهی است، افزود: این نتیجه رویکرد نادرست مسئولان بالادستی در بخش کشاورزی است.

وی وضعیت اقتصادی و درآمدی مردم گلستان را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: به کجا می‌رویم که‌چشم انداز یک استان دستیابی به میانگین درآمد کشور است.

مبصری با تاکید بر اینکه گلستان خام فروشی می‌کند، اضافه کرد: سرکوب قیمت وضعیت تولیدکنندگان مرغ را دشوار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر تغییری در رویکرد اتفاق بیافتد شاید بتوان به آینده استان امیدوار بود در هر حال گلستان نیازمند حمایت است و نباید قیمت و درآمد تولیدکنندگان سرکوب شود.

این فعال اقتصادی ضمن یادآوری اینکه دست پنهان تولیدکننده را در مقابل مصرف کننده قرار می‌دهد، افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان صنعت طیور با کمبود سویا و خوراک طیور مواجه هستند که آسیب این تا سه هفته آینده در صنعت مرغ خودش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: کارخانه‌های خوراک دام گلستان با ۳۰ درصد از ظرفیت کار می‌کنند و این به واسطه رویکرد و سیاستگذاری اشتباه است.

مبصری خواستار تخصیص ۵ هزارتن کنجاله سویا به تولیدکنندگان صنعت طیور شد و اضافه کرد: امیدواریم این ره آورد سفر وزیر جهاد به گلستان باشد.

وی با تاکید برا ینکه سیاست قیمت گذاری دستوری درست نیست، افزود: اگر دولت اصرار به اجرای این سیاست دارد دست کم جانب انصاف را رعایت کند.

این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: دولت با قیمت گذاری دستوری تولید کننده را مجبور به فروش مرغ به قیمت ۵۲ هزار تومان کرده درحالیکه مرغ بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان شاید بیشتر به دست مصرف کننده می‌رسد.

کد خبر 5835272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha