۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۹:۰۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

جشنواره فیلم «حوا» در کرمانشاه پایان یافت

جشنواره فیلم «حوا» در کرمانشاه پایان یافت

کرمانشاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» در کرمانشاه با اکران ۲۹ فیلم سینمایی و کوتاه داستانی به پایان رسید.

علی صفدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و با محوریت زنان و خانواده از ۲۰ تا ۲۳ تیر در کرمانشاه برگزار شد و در این مدت ۱۴ فیلم سینمایی و ۱۵ فیلم کوتاه داستانی در موضوع خانواده در کرمانشاه اکران شد.

وی افزود: ۲ کلیدواژه خانواده و زن در حوزه عالم انسانی وجود دارد که در صنعت این ۲ اشتراک بزرگی به نام سینما دارند که یک صنعت قدرتمند و هنر فوق‌العاده است و جامعه غربی نمی‌گذرد که این جریان به سمت مسیر واقعی خود را طی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: فضای مجازی که در دست ابرقدرت‌هاست نمی‌گذارد معنای واقعی سینمای خانوادگی مشخص باشد.

صفدری با بیان اینکه بحران خانواده در جهان دیده می‌شود و چرخه زندگی غربی به همین سو می‌رود، بیان کرد: جامعه غربی با ۲ عنصر خانواده و زن مشکل دارد به این معنا که هر چقدر این ۲ می‌خواهند در قالب اصلی خود قرار گیرند برنامه آنها به هم می‌خورد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون تعریف مادر در نسل‌های مختلف جامعه تغییر کرده و دلیل این تغییر تخریبی است که در آن اتفاق افتاده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: کم کاری در حوزه خانواده اتفاق افتاده و به آن خدشه وارد شده که خدشه‌دار شدن حریم خانواده به دلیل ارزش و جایگاه خود دور از انتظار بود اما اکنون تمام تلاش غربی‌ها در این زمینه است و در تلاشند که ساختار آن را بشکنند. در بخش هنر سینما و فیلم وظیفه ما این است که تلاش کنیم مفهوم خوبی را در ذهن‌ها ماندگار کنیم.

صفدری اضافه کرد: فرزندان ما براساس فیلمی که می‌بینند وسایل زندگی مثل عروسک و اسباب بازی خود را می‌خرند صنعت نه فقط سینما بلکه زنجیره‌ای از صنعت‌ها به سینما بستگی دارد.

کد خبر 5836507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha