۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

چتر حمایت بهزیستی چهارمحال و بختیاری بر سر بیش از ۱۰۰ هزار مددجو

چتر حمایت بهزیستی چهارمحال و بختیاری بر سر بیش از ۱۰۰ هزار مددجو

شهرکرد_مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از حمایت این سازمان از ۱۰۵ هزار مددجو در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نصیری پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ما با الگوگیری از امام علی (ع) و عنایت جمهوری اسلامی ایران به‌صورت تخصصی و حرفه‌ای در حال کار هستیم.

وی تصریح کرد: کار بهزیستی فقط پرداخت مالی نیست، بلکه عمده فعالیت ما بحث توانمندسازی و ایجاد روحیه امید، نشاط و خودباوری است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای برنامه هنر درمانی در سال ۱۴۰۱ برای تسهیل‌گران و درمان‌گران این سازمان بیان داشت: این کار با اعتبار ۹ میلیارد ریال انجام شد، بعد از برگزاری این برنامه شاهد تأثیرات بسیاری بودیم و امروز شاهدیم مددجویی که روزی از انجام بسیاری از کارها ناتوان بود می‌تواند تولیدات هنری داشته باشد و به خودباوری رسیده‌اند.

نصیری ادامه داد: حجم و نوع کار در بهزیستی هم از نظر تعداد و هم از نظر نوع فعالیت بالا است و نیاز است همه به یاری این سازمان بیایند.

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی قریب به ۵۴ فعالیت اصلی دارد و ۱۵۳ وظیفه اصلی را پیگیری می‌کند که در ۵۱۵ مرکز خدمات ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری از حمایت این سازمان از ۱۰۵ هزار مددجو در سال ۱۴۰۱ خبر داد و عنوان داشت: ۲۳ هزار و ۲۵۶ مستمری‌بگیر در این سازمان وجود دارد.

نصیری خاطرنشان کرد: در بهزیستی هم در بخش دولتی و هم در بخش غیردولتی ۲ هزار نفر مشغول به کار هستند و اقدامات در این سازمان به‌صورت عمومی یا پیشگیرانه و تخصصی هستند.

وی با اشاره به اقدامات در حوزه درمان و پیشگیری از اعتیاد اذعان داشت: این اقدامات پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی یکی از وظایف مهم بهزیستی در این استان است و این سازمان با برنامه‌ریزی اقدامات تخصصی در سطح اولیه، ثانویه و درمان دارد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی تاکید کرد و عنوان داشت: به دنبال تهیه و تدوین آموزش‌ها و ارائه آن‌ها در گروه‌هایی در این فضا برای مردم هستیم.

وی از آمادگی مشاوران بهزیستی در مرکز «صدای مشاور» خبر داد و افزود: شماره ۱۴۸۰ آماده است به مردم از اقصی نقاط استان مشاوره رایگان ارائه دهد.

نصیری با اشاره به آموزش ۲ هزار و ۵۵۰ نفر در سال ۱۴۰۱ در این استان بیان داشت: در این مدت دوره‌ها و کارگاه‌های متفاوتی برگزار و در آن‌ها زمینه مواجه مردم با آسیب‌های اجتماعی فراهم شد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری به غربالگری شنوایی بعد از تولد اشاره و گفت: افراد مشکوک به کم‌شنوایی و ناشنوایی به مراجع مربوطه ارجاع داده شدند و برای افرادی که نیاز دارند کاشت حلزون به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

وی از انجام سنجش تنبلی چشم برای ۳۸ هزار نفر در این استان خبر داد و یادآور شد: افراد مشکوک به بیماری به حوزه‌های بالادستی ارجاع داده شدند.

نصیری با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در این استان خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با شماره‌گیری ۱۲۳ از اقصی نقاط استان از خدمات این اورژانس بهرمند شوند و گزارشات خود در زمینه بحران‌های اجتماعی، فردی و روانی همچون کودک‌آزاری، سالمند آزاری و همسر آزاری را در اختیار فعالان در این زمینه بگذارند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: جامعه هدف توانبخشی نابینایان، ناشنوایان، سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی هستند و در ۱۱۰ مرکز توانبخشی خدمات به آن‌ها ارائه می‌شود.

کد خبر 5836778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha