۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۵

امام جمعه اردبیل:

مداح آرمانی از بدعت و غلو پرهیز می‌کند

مداح آرمانی از بدعت و غلو پرهیز می‌کند

اردبیل- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مداح آرمانی اهل بدعت و غلو نیست و همواره تلاش می‌کند تا پیام مکتب حسینی را به شکل عقلانی به مخاطب منتقل کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدحسن عاملی ظهر شنبه در اجلاسیه شهدای مداحان، شعرا و ریش سفیدان حسینی در تالار ولایت اردبیل اظهار کرد: امام حسین (ع) حقیقت قیام خود را به صراحت بیان کرده تا در طول تاریخ این پیام دچار خط انحرافی نشود.

وی با بیان اینکه مداح و شاعر اهل بیت همواره صاحب بصیرت و عقلانیت است، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا با تهیه و ارائه خوراک غلوآمیز و ترویج بدعت‌ها مکتب بااصالت حسینی را دچار انحراف و انحطاط کند در حالی که باید مراقبت بیشتری را در این حوزه شاهد باشیم.

امام جمعه اردبیل کار ارزشمند مداحان، شعرا و ریش سفیدان محلات را در حقیقت جهاد تبیین اعلام کرد و گفت: مردم مؤمن و حسینی اردبیل همواره به امام تشنه لب خود لبیک گفته و در این صحنه سعی کردند تا عمق وفاداری خود را به مکتب حسینی نشان دهند.

عاملی افزود: در این جریان ناب شعرا و مداحان وظیفه و رسالت خطیری برعهده دارند تا به دور از غلو و حرکت‌های ظن آور به نحوی عمل کنند تا شایستگی‌های این مکتب نمودی حقیقی پیدا کند.

وی ادامه داد: پیروان مکتب حسینی از برجستگی‌های خاصی برخوردار هستند که نمود و نشانه آن را در واهمه قدسی و دور بودن از ظلم و تعدی و حرکت در مسیر شجاعت و عدالت خواهی می‌توان مشاهده کرد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: مداحان و شعرا در عصر انقلاب نیز همواره پیام رسان راستین نهضت حسینی بودند و همواره در این سنگر تلاش کردند تا جامعه را با فرهنگ ناب حسینی آشنا کنند.

عاملی افزود: در قالب این کنگره که یاد و خاطره شهدای مداح و شاعر نیز گرامی داشته می‌شود در آستانه اجلاسیه ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل تلاش شد تا قدردان مجاهدت‌های فعالان این حوزه باشیم.

کد خبر 5837101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha