۲۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷

مدیر دفتر ادبیات حوزه هنری:

باید بیشتر از ظاهر جنگ به باطن آن بها دهیم

باید بیشتر از ظاهر جنگ به باطن آن بها دهیم

اردبیل- مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری گفت: در این مقطع با گذر از ظاهر جنگ بهتر است به باطن آن بهای بیشتری بدهیم تا نسل آینده بیشتر با غنای این دفاع ارزشمند آشنا شوند.

مرتضی سرهنگی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جنگ ما ظاهری متفاوت از سایر جنگ‌ها داشت که آثار متنوع فرهنگی و هنری در این باب تهیه و تولید شده و همه مردم نسبت به این موضوع آگاه و مطلع هستند.

وی خاطرنشان کرد: با گذر از ظاهر جنگ بهتر است باطن آن که نوعی ادبیات امیدآفرینی است مورد توجه قرار گیرد.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری بیان کرد: در دنیا در حوزه ادبیات جنگ تلاش می‌شود تا با پیر شدن سربازان افتخارات آنها در قالب آثار متنوع به نسل‌های جوان منتقل شده و همه از مفاهیم آن استفاده کنند.

سرهنگی ادامه داد: از لحاظ جمعیتی و جغرافیایی در هشت سال دفاع مقدس قدرت ایران هفت برابر کشور عراق بود و ما از ۱۷ کشور دنیا در این جنگ اسیر گرفتیم.

وی افزود: در ۱۸ سالی که اسرای جنگی عراقی در کشورمان بودند از بهترین امکانات و رفاه برخوردار بودند به طوری که ۸ تا ۱۰ هزار نفر از آنها در زمان مبادله اسرا در کشورمان ماندگار شدند.

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با ابراز خرسندی از تولد نسل جدید نویسندگان ادبیات دفاع مقدس به ویژه در استان اردبیل تصریح کرد: تولید ۱۰۰ عنوان کتاب نشان از غنای ادبیات پایداری و مقاومت است و همچنان باید خاطرات رزمندگان و ایثارگران را در آثاری ارزشمند گردآوری و به نسل‌های آینده هدیه کنیم.

سرهنگی قیمت تمام شده جنگ را بسیار گران و ارزشمند توصیف کرد و گفت: هرچند امروز مفهوم این ارزش و گران بودن هشت سال جنگ را درک نمی‌کنیم اما نسل‌های آینده به این مفهوم اذعان خواهند کرد.

وی کتاب «حاج جلال» را از کتاب‌های ارزشمند و دارای مخاطبان بی شمار اعلام و اظهار کرد: این کتاب به چند زبان زنده دنیا نیز ترجمه شده و جزو آثار پرفروش ادبیات مقاومت و پایداری است.

داستان نویس و راوی دوران دفاع مقدس تولید آثار فرهنگی و هنری را در این حوزه به شکل فاخر و با هدف زنده نگه داشتن هنر انقلاب اسلامی بسیار مهم و ارزشمند خواند و اضافه کرد: حوزه هنری تلاش می‌کند تا از نویسندگان و هنرمندان در تولید این آثار حمایت‌های جدی را انجام دهد.

کد خبر 5840444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha