۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۷

با حضور وزیر نیرو؛

پست انتقال برق باغستان افتتاح شد

پست انتقال برق باغستان افتتاح شد

کرج- پست برق ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت باغستان با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، پست برق ۴۰۰ به ۶۳ کیلو ولت باغستان صبح امروز با حضور وزیر نیرو با استفاده حداکثری از توان اجرایی متخصصان داخلی به بهره‌برداری رسید.

پست برق باغستان نخستین پست برق ۴۰۰ کیلوولت در استان البرز است که شبکه برق شهر کرج را به شبکه برق ۴۰۰ کیلوولت سراسری متصل می‌کند و نقش مهم و تأثیر گذاری در تأمین برق پایدار و مستمر در بخش‌های صنعتی، تجاری و مسکونی خواهد داشت.

این پروژه که در زمینی به مساحت هفت هکتار عملیاتی شده است، در سطح ولتاژی ۴۰۰.۶۳ کیلوولت با یک ترانسفورماتور ۲۰۰ مگاولت‌ آمپری و ۶ فیدر خروجی ۶۳ کیلو ولت از طریق ۲ خط شهید رجایی و وردآورد به شبکه سراسری ۴۰۰ کیلوولت کشور متصل شده است.

با بهره‌برداری از این پروژه مهم که شامل ۵ بی کامل ۴۰۰ کیلوولت و ۸ بی کامل ۶۳ کیلوولت است، ظرفیت شبکه فوق توزیع در کلانشهر کرج و غرب شهرستان کرج و همچنین ظرفیت لازم در شهرک‌های صنعتی استان البرز ارتقا خواهد یافت.

از دیگر اهداف و ثمرات این پروژه مهم، افزایش امنیت، پایداری و قابلیت اطمینان شبکه، افزایش ظرفیت شبکه فوق‌توزیع غرب شهرستان کرج و ایجاد ظرفیت لازم برای افزایش ظرفیت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منطقه است.

کد خبر 5841563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha