۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۹

استاد دانشگاه:

شیوه‌های تربیتی فرزندان باید متناسب با تربیت صحیح اسلامی باشد

شیوه‌های تربیتی فرزندان باید متناسب با تربیت صحیح اسلامی باشد

اردبیل- مدیر گروه مشاوره اسلامی موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) گفت: شیوه‌های تربیتی والدین باید با سطح نیازها و خواسته‌های مختلف فرزندان و با متدهای تربیتی صحیح اسلامی هماهنگ باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا مهکام صبح پنجشنبه در دوره شیوه‌های مدیریت و تربیت فرزندان با محوریت آسیب‌های اجتماعی فرهنگی و ارتقای فرهنگ و توانمندسازی عوامل و مربیان تربیتی در دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل اظهار کرد: مطالعات و تحقیقات نشان می‌دهد که رفتارهای کودکان و نوجوانان با شیوه‌های تربیتی والدین رابطه مستقیم و تنگاتنگ دارد.

وی با تاکید بر اینکه شیوه‌های تربیتی والدین باید با سطح نیازها و خواسته‌های مختلف فرزندان و با متدهای تربیتی صحیح اسلامی هماهنگ باشد، خاطرنشان کرد: چنانچه والدین از شیوه‌های تربیتی مبتنی بر اصول اعتقادی و مذهبی استفاده کنند نتیجه مطلوب در رفتار فرزندان منعکس خواهد شد.

مدیر گروه مشاوره اسلامی مؤسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه شیوه‌های مدیریت و تربیت فرزندان با محوریت آسیب‌های اجتماعی فرهنگی و ارتقای فرهنگ دینی رویکرد اصلی علمای اجتماعی است، گفت: توانمندسازی عوامل و مربیان تربیتی در این دوره در دستور کار است تا بتوانیم بخشی از نیازمندهای تربیتی جامعه مبتنی بر رفتارهای فرزندان را ارائه دهیم.

مهکام رفتارها و تکنیک‌های تربیتی و تأثیر بر تربیت فرزندان را یادآور شد و بیان کرد: چهار دسته از خانواده‌ها در اجتماع با تأثیرات تربیتی حضور دارند که خانواده‌های سخت گیر، خانواده‌های سهل گیر، خانواده‌های بی توجه و خانواده‌های مقتدر جز این خانواده‌ها هستند.

وی با بیان اینکه تربیت دینی مبتنی بر فرهنگ صحیح اسلامی باید در خانواده‌ها جریان داشته باشد، افزود: رجوع به سبک زندگی و فرزندپروری ائمه اطهار در رفتار با فرزندانشان بهترین الگو و سیره برای والدین در تربیت فرزندان است.

نویسنده کتاب «حرف های یواشکی» با بیان اینکه از اساسی‏‌ترین نیازهای انسان تربیت است و بشر تنها در پرتو تربیت صحیح می‌تواند مسیر زندگی را با موفقیت طی کرده و به کمال، هویت و عبودیت دست یابد، اظهار کرد: اهل بیت (ع) الگوهایی شایسته هستند که تکیه بر دیدگاه‌ها و رفتارهای تربیتی آنان‌، کارآمدترین راهکار تربیتی برای جامعه امروز است.

در پایان این دوره که به همت مؤسسه قرآنی – تربیتی مهدیه اردبیل، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان به مدت دو روز در سالن همایش پردیس علامه طباطبایی برگزار شد به شرکت کنندگان گواهی شرکت در کارگاه آموزشی ارائه شد.

کد خبر 5841745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha