۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۷

همزمان در سراسر کشور؛

شیرخوارگان حسینی به مهمانی علی‌اصغر می‌روند

شیرخوارگان حسینی به مهمانی علی‌اصغر می‌روند

گرگان- همایش شیرخوارگان حسینی همایشی است به یاد شش ماهه امام حسین (ع) حضرت علی اصغر (ع) در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود امسال نیز ۵۰ نقطه استان گلستان میزبان برگزاری این همایش است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- مهین نورافروز: همایش شیرخوارگان حسینی آئین سوگواری به یاد فرزند ۶ ماهه امام حسین (ع) که در روز عاشورا به شهادت رسیده برگزار می‌شود.

این مراسم در صبح روز اولین جمعه ماه محرم هر سال در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهرهای ایران و برخی کشورهای جهان برگزار می‌شود و مادران به همراه کودکان شیرخوار خود با لباس، روسری و پیشانی‌بند به رنگ سبز حضور می‌یابند و شرکت‌کنندگان برای علی اصغر کودک شیرخوار امام حسین (ع) در کربلا به گریه و عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و گهواره نمادین او را در مجلس می‌گردانند.

در همین راستا مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) برای برگزاری این آئین تشکیل شده است و مراسم شیرخوارگان حسینی برای نخستین بار در سال ۱۳۸۲ شمسی در تهران برگزار و در سال‌های بعد در سایر شهرهای ایران و کشورهای دیگر از جمله عراق، عربستان، بحرین، کویت، سوریه، لبنان، کانادا، آمریکا، دانمارک، فرانسه، استرالیا، سوئد و تایلند برگزار شد.

بنابر آمار، سال گذشته این همایش در بیش از ۸ هزار نقطه از ایران و جهان برگزار شد و بیش از ۱۰۰ کارگاه دوخت و بسته بندی لباس شیرخوارگان حسینی در خارج از کشور راه اندازی و بیش از ۱۲۰ هزار لباس آماده شد و نذرنامه‌ای که درون لباس‌ها قرار گرفته بود به ۱۱ زبان دنیا ترجمه و جمعاً بیش از یک میلیون دست لباس دوخته شده بود.

شیرخوارگان حسینی به مهیمانی علی‌اصغر می‌روند

۸ هزار نقطه ایران جهان آماده برگزاری همایش شیر خوارگان حسینی

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر در نشستی اظهار کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی امسال در بیش از ۸ هزار نقطه ایران و جهان برگزار می‌شود.

داوود منافی پور اظهار کرد: در سال اول برگزاری این همایش ۸۰۰ مادر شرکت کردند و پس از ۲۱ سال قطعاً به ۸ میلیون شرکت کننده می‌رسیم.

شیرخوارگان حسینی به مهیمانی علی‌اصغر می‌روند

۵۰ نقطه استان میزبان همایش شیرخوارگان حسینی

در همین راستا دبیر استانی مجمع جهانی حضرت علی اصغر در گلستان از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در روز جمعه ۳۰ تیرماه در اکثر نقاط استان خبر داد.

حجت الاسلام مهدی انتصاری اظهار کرد: این همایش همزمان با هشت هزار نقطه کشور و ۴۵ نقطه جهان با شعار سربازان مهدوی در ۵۰ نقطه گلستان از جمله برخی مناطق اهل سنت‌نشین برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بعد از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی گرگان، دسته‌روی با کالسکه به سمت خیابان شهدا و از آنجا به سمت گلزار شهدا و امامزاده عبدالله گرگان انجام خواهد شد.

دبیر استانی مجمع جهانی حضرت علی اصغر در گلستان گفت: در اولین سال برگزاری دسته‌روی با کالسکه در گرگان خانواده‌ها می‌توانند کالسکه نوزادان خود را برای نصب پرچم و شماره به مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) تحویل دهند.

فرزند پروری، راهبرد اصلی همایش شیرخوارگان حسینی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان هم با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در گرگان اظهار کرد: همایش شیرخوارگان حسینی گرگان روز جمعه ۳۰ تیرماه مصادف با اولین جمعه ماه محرم از شبکه استانی به صورت زنده پخش خواهد شد.

حجت الاسلام سیدجواد محمدزاده بیان کرد: این مراسم ساعت هشت صبح روز جمعه در مصلای گرگان برگزار و پس از آن در ساعت ۱۰ صبح همراه با دسته روی با کالسکه به سمت آستان مطهر امام زاده عبدالله گرگان برگزار می‌شود.

شیرخوارگان حسینی به مهیمانی علی‌اصغر می‌روند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان گفت: راهبرد اصلی این همایش، فرزند پروری و جمعیت بوده و در اکثر شهرها و روستاهای استان به صورت همزمان انجام می‌شود.

مخابره پیام عاشورا، هدف مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی

مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام یک سازمان مردم نهاد و یک هیئت بین‌المللی شیعی است که مراسم شیرخوارگان حسینی را برگزار می‌کند.

با گسترش این مراسم در چند هزار شهر و روستای ایران و برخی کشورهای اسلامی، افزایش تعداد شرکت کنندگان آن به میلیون‌ها نفر رسیده و دفاتر این نهاد مردمی نیز در نقاط مختلف کشور گسترش یافته‌است.

هدف از تشکیل این مجمع مخابره پیام عاشورا با بهره‌گیری از مظلومیت طفل شیرخوار امام حسین (ع) است.

شیرخوارگان حسینی به مهیمانی علی‌اصغر می‌روند

رسالت اصلی این مجمع ایجاد سوال در ذهن و زبان همه انسان هاست، لذا پیام و سوال این مجمع این است که علی اصغر به کدامین گناه کشته شد؟! ما می‌خواهیم با برگزاری این همایش، حسین را به دنیا معرفی کنیم.

کد خبر 5841831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha