۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۰۰

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری:

دو رشته جدید به هنرستان هنرهای زیبا چهارمحال و بختیاری اضافه شد

دو رشته جدید به هنرستان هنرهای زیبا چهارمحال و بختیاری اضافه شد

شهرکرد_معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از اضافه شدن دو رشته تحصیلی جدید به مجموع رشته‌های فعال در هنرستان هنرهای زیبای این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام فرجی عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اضافه شدن دو رشته تحصیلی جدید به مجموع رشته‌های فعال در هنرستان هنرهای زیبای چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این آموزشگاه امسال در رشته‌های تئاتر، گرافیک و سینما هنرجو می‌پذیرد.

وی افزود: در هنرستان هنرهای زیبای چهارمحال و بختیاری که از سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را در شهرکرد آغاز کرده است، ۱۵ هنرجوی رشته سینما مشغول به تحصیل هستند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: افزایش رشته‌های تحصیلی و گسترش فعالیت‌های آموزشی این هنرستان ازجمله اولویت‌های در نظر گرفته شده برای جذب بیشتر علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های هنری است.

فرجی عنوان کرد: به همین منظور با فراهم شدن امکان پذیرش هنرجو در رشته‌های تئاتر و گرافیک در سال تحصیلی جدید، امید می‌رود زمینه مناسبی برای پرورش استعدادهای هنری در چهارمحال و بختیاری مهیا شود.

وی خاطرنشان کرد: تدریس دروس تخصصی این هنرستان را جمعی از هنرمندان استانی بر عهده دارند و با همکاری آموزش‌وپرورش، نیروی آموزشی لازم برای تدریس دروس عمومی به این هنرستان معرفی می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ظرفیت پذیرش هنرجو در هر یک از رشته‌های تحصیلی هنرستان هنرهای زیبا را ۳۰ نفر اعلام و اضافه کرد: پذیرش هنرجو در این هنرستان آزاد است و در صورت افزایش متقاضیان و تکمیل ظرفیت، آزمون ورودی برای پذیرش هنرجو برگزار می‌شود.

فرجی تصریح کرد: دانش‌آموزان پسر علاقه‌مند به تحصیل در هنرستان هنرهای زیبا می‌توانند پس از پایان دوره اول متوسطه، برای نام‌نویسی در پایه دهم، با در دست داشتن پرونده دانش‌آموزی و فرم هدایت تحصیلی به این هنرستان و یا آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ شهرستان شهرکرد مراجعه کنند.

وی افزود: پایه‌گذاری و ایجاد بستر لازم برای حضور دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌های هنری در این عرصه، تربیت هنرجویان مستعد و خلاق هنری برای ترویج هنرهای ملی و بومی، آموزش صحیح و آکادمیک هنرهای مدرن منطبق با اهداف و سیاست‌های کلی کشور، مُیسر کردن حق دسترسی عادلانه افراد به آموزش هنر و پرورش هنرمندان کارآمد و نخبه از اهداف راه‌اندازی هنرستان‌های هنر زیبا در استان است.

کد خبر 5841931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha