۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴

مهر گزارش می‌دهد؛

حضور گسترده مردم در همایش شیرخوارگان حسینی در قزوین

حضور گسترده مردم در همایش شیرخوارگان حسینی در قزوین

قزوین- همایش شیرخوارگان حسینی در قزوین با حضور گسترده مادران و شیرخوارگان حسینی در حسینیه‌ها و تکایای سطح استان برگزار شد.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: آئین عزاداری شیرخوارگان حسینی (ع) صبح جمعه با شکوه و حضور گسترده شیرخوارگان حسینی در استان قزوین برگزار شد.

در این مراسم که از ساعت حدود ۹ صبح در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای استان قزوین برگزار شد مادران سوگوار حسینی همراه با فرزندان شیرخواره خود در سوگ شهدای کربلا مخصوصاً حضرت علی اصغر (س) عزاداری کرده و گریستند.

فعالیت کارگاه‌های دوخت لباس شیرخوارگان حسینی

این در حالی است که از هفته‌ها قبل کارگاه‌های دوخت لباس شیرخوارگان حسینی با همت مادران عزادار در قزوین راه اندازی شده بود و همه از هفته‌ها قبل خود را آماده برگزاری این مراسم مذهبی می‌کردند.

آنچه در این مراسم بیشتر از همه خود را نشان می‌داد حضور عاشقانه و گسترده مادرانی بود که فرزندان خود را در این مراسم شرکت داده بودند تا نوای عشق حسین (ع) از همین ماه‌های اولیه زندگی در گوش و جان این کودکان رسوخ کند.

این عشق مادران حسینی (ع) گویای فرهنگی است که سال‌ها سینه به سینه از بزرگان و اجداد با حرارت به ما منتقل شده و امروز مادران نیز این عشق را به فرزندان خود منتقل می‌کنند.

عشق به امام حسین (ع) فرزندم را از آسیب اجتماعی دور می‌کند

رحیمی یکی از مادرانی که همراه فرزند سه ماهه خود در این مراسم حاضر شده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه همیشه آرزو داشتم با فرزند خود در این مراسم حاضر شوم، اظهار کرد: نوای حسین (ع) و صدای محرم از کودکی در گوش ما خوانده شده و با عشق به این نوا بزرگ شده‌ایم.

حضور گسترده مردم در همایش شیرخوارگان حسینی در قزوین

وی افزود: ایمان دارم عشق به اهل بیت و امام حسین (ع) می‌تواند فرزندم را در آینده از آفت‌های اجتماعی و آسیب‌ها دور کند و تمام تلاش خود را خواهم کرد تا فرزندم در این مسیر قرار بگیرد.

این مادر قزوینی که خود دهه متولد دهه هفتادی است تاکید کرد: حضور گسترده مادران قزوینی در آستان مقدس امامزاده حسین (ع) گویای عشقی است که در این مردم زنده است و بدون شک به نسل آینده نیز منتقل خواهد شد.

عشق به اهل بیت در نسل آینده پررنگ‌تر از قبل خواهد بود

پیله چی یکی دیگر از مادران دهه هفتادی است که فرزند ۷ ماهه خود را به عشق امام حسین و با لباس شیرخواره حسین (ع) در این مراسم شرکت داده است.

این مادر قزوینی با بیان اینکه سالهاست تلاش می‌شود تا عشق امام حسین (ع) در این جامعه و در دل این مردم کمرنگ شود اما خاک وجود این مردم با عشق حسین آمیخته شده و جدا نخواهد شد.

وی تاکید کرد: ایمان دارم که آینده این نسل آینده‌ای حسینی خواهد بود و این عشق به اهل بیت (س) در آنان نه تنها کمرنگ نخواهد شد بلکه این نسل با فهمی بیشتر از قبل در مسیر اهل بیت حرکت خواهند کرد.

حضور گسترده مردم در همایش شیرخوارگان حسینی در قزوین

فرهنگ سازی از بدو تولد باید صورت بگیرد

جباری مادری که با دختر یک ساله خود در این مراسم حضور پیدا کرده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: باور من این است که فرهنگ سازی و تربیت فرزند باید از همان بدو تولد صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه دو فرزند دیگرم را نیز سعی کردم از همان ابتدا با فرهنگ عاشورا آشنا کنم اضافه کرد: امروز به لطف خدا فرزندانم با عشق به حسین (ع) بزرگ شده‌اند و این فرزندم نیز در این مسیر تربیت خواهد شد.

بدون شک آشنایی جامعه با فرهنگ اباعبدالله الحسین (ع) می‌تواند گام مهمی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و نبرد فرهنگی باشد که امروز بر علیه این جامعه شکل گرفته است.

مادران جوان با درک این مهم و اهمیت ایستادگی در برابر تهاجم همه جانبه علیه مقدسات و اهل بیت تلاش می‌کنند تا فرزندان خود را از همان بدو تولد در این مسیر تربیت کنند.

آنچه امروز در آستان مقدس امامزاده حسین (ع)، صحن با صفای مسجد امام حسن عسکری (ع)، مسجدبزرگ امام خمینی (ره) و دیگر مناطق استان قزوین دیده شد نمایشی از شور و شوق جامعه‌ای بود که خود را عشق حسین (ع) و خاندان او عجین دیده و از آن دل نخواهد کند.

کد خبر 5842270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha