۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰

امام جمعه قزوین:

اهانت به قرآن نشانه بی فرهنگی در جبهه دشمن است

اهانت به قرآن نشانه بی فرهنگی در جبهه دشمن است

قزوین- امام جمعه قزوین با اشاره به توهین به کتاب آسمانی قرآن بیان کرد: اهانت به قرآن نشانۀ بی‌فرهنگیِ توأم با نفاق، دورویی، الحاد و کفر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد با اشاره به سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از انقلاب به امامت آیت الله طالقانی اظهار کرد: امروز به لطف انقلاب اسلامی نماز جمعه در بیش از ۹۰۰ شهر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: نماز جمعه از نمازهای مورد تاکید خداوند و قرآن است تا جایی که در روایات داریم اگر کسی سه هفته پشت سر هم بدون عذر در نماز جمعه شرکت نکند مُهر نفاق بر قلب او می‌خورد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: همه باید در تبلیغ نماز مخصوصاً نماز جمعه کوشا باشیم و نباید این کار را مسئولیت یک عده و یا سازمان خاص بدانیم

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری در جمع مبلغان تاکید کرد: امروز تبلیغ یک اولویت دست چندمی نیست بلکه همه افراد باید در امر تبلیغ دین اسلام و انقلاب اسلامی تلاش کنند.

آیت الله عابدینی مهم‌ترین مسئولیت پیغمبر اکرم (ص) را تبلیغ دانسته و عنوان کرد: تبلیغ کار بسیار مهمی است و همه باید خود را در برابر آن مسئول بدانند.

وی تصریح کرد: امامت و ولایت در رأس همه مسائل تبلیغی است و اگر درست و به شکل صحیح بتوانیم تبلیغ کنیم دشمنان از دستبرد به دین ما مأیوس می‌شوند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: تبلیغ رسالت عاشورایی است و پس از حادثه عاشورا حضرت امام زین العابدین (ع) و حضرت زینب کبری (س) با تبیین و تبلیغ خود توانستند کاری کنند که ما عظمت عاشورا را شناخته و راه خود را پیدا کنیم.

وی با اشاره به فرارسیدن روز تاسوعا ادامه داد: حضرت ابوالفضل (ع) اسوه جوانمردی و صداقت است و ما نیز اگر نسبت به بندگان خدا مهربانی بورزیم و به دنبال ایستادگی در مقابل دشمنان خدا باشیم در مسیر حضرت ابوالفضل العباس (ع) قرار داریم.

عملیات مرصاد بساط نفاق را بر هم چید

آیت الله عابدینی عنوان کرد: گذشت یکی از اقداماتی است که می‌توانیم به تاسی از حضرت ابوالفضل العباس (ع) انجام دهیم و تلاش کنیم تا به گذشت از خود دستگاه قضا را در درسیدگی به پرونده‌های قضائی یاری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فراررسیدن سالروز عملیات مرصاد تاکید کرد: با شکست منافقین در این عملیات بساط کفر و نفاق برچیده شد.

امام جمعه قزوین با اشاره به توهین به کتاب آسمانی قرآن بیان کرد: کتاب سوزی نشان دهنده بی‌فرهنگی است و قرآن سوزی نشانۀ بی‌فرهنگیِ توأم با نفاق، دورویی، الحاد و کفر است.

وی با تاکید بر اینکه دودمان کسانی که به قرآن اهانت کردند را به آتش می‌کشیم عنوان کرد: هرگز کتاب آسمانی نمی‌سوزانیم اما خانه کسانی که قرآن سوزی می‌کنند و خانه و دودمان فرماندهان آنان را که صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هستند را به آتش می کشیم.

آیت الله عابدینی در پایان با اشاره به همزمانی نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه گفت: با توجه به اهمیت نماز و همزمانی نماز ظهر عاشورا با نماز جمعه امسال نیاز است در زمان نماز جمعه باید هر برنامه دیگری را کنار بگذاریم و نمازمان را ادا کنیم و پس از نماز نیز از سفره اطعام اباعبدالله (ع) تبرک می‌جوییم.

کد خبر 5842445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha