۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۰

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مرکزی:

پیک مصرف برق استان مرکزی از مرز ۱۰۰۰ مگاوات گذشت

پیک مصرف برق استان مرکزی از مرز ۱۰۰۰ مگاوات گذشت

اراک- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ظهر امروز ۳۱ تیرماه، پیک مصرف برق استان از مرز هزار مگاوات گذشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود محمودی در این خصوص اظهار داشت: به میزان ۲۵۰ مگاوات توسط صنایع، کشاورزان و ادارات استان مدیریت مصرف برق صورت گرفته و با وجود تعطیل بودن استان مرکزی به دلیل آلودگی هوا و تعطیلی ادارات و بانک‌ها بازهم روند مصرف برق افزایشی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بالاترین میزان پیک صورت گرفته در ۲۲ مرداد ماه سال گذشته به میزان ۹۵۶ مگاوات بوده است، افزود: افزایش دما باعث افزایش مصرف برق در روزهای اخیر و استفاده بیشتر وسایل سرمایشی شده است و ظهر امروز ۳۱ تیرماه، پیک مصرف برق استان از مرز هزار مگاوات گذشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: لازم است که همه هموطنان در سراسر کشور به منظور تأمین برق پایدار به واسطه مصرف بهینه برق و صرفه‌جویی همکاری لازم را صورت دهند.

محمودی ادامه داد: این مهم از طریق به کارگیری روش‌های ساده میسر خواهد بود و مردم می‌توانند بدون آنکه رفاه خود را کاهش دهند با اعمال روش‌های ساده به مدیریت مصرف برق و گذر از این شرایط بحرانی کمک کنند، ازجمله اینکه در ساعات اوج مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳ است از استفاده وسایل برقی پرمصرف اجتناب کنند و یا دمای کولرهای گازی خود را روی عدد ۲۴ تنظیم و یا از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: فقط با ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق کمک بزرگی به تأمین برق پایدار برای همه هموطنان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تصریح کرد: مشترکان با مشارکت هر چه بیشتر در طرح پاداش صرفه‌جویی و استفاده بهینه و صحیح مصرف برق، این فرصت را فراهم می‌کنند تا با اندکی کاهش مصرف از فرصت برخورداری از پاداش‌های صرفه‌جویی بهره‌مند شوند.

کد خبر 5843554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha