۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۲۰:۳۶

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان:

فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی و قانونی است

فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی و قانونی است

گرگان-مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی و قانونی است که مختص گروه و نهاد خاصی در جامعه نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی خواجه مظفری در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر این اداره کل اظهار کرد: در روایات داریم «همه اعمال خیر و جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر همانند یک قطره در برابر دریا است»؛ به همین علت ارزش والای امر به معروف و نهی از منکر نسبت به دیگر امور دینی و اجتماعی این است که اگر مردم نسبت به ناهنجاری‌ها و اتفاقات دینی بی تفاوت نباشند، مشکلات عدیده ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: همه افراد جامعه باید ناظر بر یکدیگر باشند تا مانع از بروز مشکلات شود؛ بی تفاوتی و نداشتن حس مسئولیت در قبال یکدیگر در دین ما نکوهش شده است و جامعه ایرانی اسلامی زمانی یک جامعه ایده آل و دینی است که همه بر احوال یکدیگر ناظر باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در پایان به اهمیت اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه شرعی و قانونی است که مختص گروه و نهاد خاصی در جامعه نیست، بلکه همه آحاد مردم در انجام و اجرای این دو فریضه وظیفه دارند اما باید به گروه‌های مختلف مردمی آموزش داد که از طریق شیوه‌های نوین و به روز، امر به معروف و نهی از منکر نمایند.

کد خبر 5843615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha