۳۱ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۰۹

روسیه: آمریکا در حال از دست دادن کنترل بر دست‌نشانده‌های خود است

روسیه: آمریکا در حال از دست دادن کنترل بر دست‌نشانده‌های خود است

سفارت روسیه در واشنگتن امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: استفاده از سلاح‌های خوشه‌ای توسط رژیم کی‌یف علیه غیرنظامیان نشان می‌دهد که آمریکا در حال از دست دادن کنترل بر دست نشانده‌های خود است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت روسیه در واشنگتن امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ایالات متحده مسئول حمله نیروهای اوکراینی به خبرنگاران روس است.

در بیانیه صادره از سوی سفارت روسیه در واشنگتن در این خصوص آمده است: استفاده از سلاح های خوشه ای توسط رژیم کی یف علیه مردم غیرنظامی تایید می کند که واشنگتن در حال از دست دادن کنترل بر دست نشانده های خود است.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: نیروهای مسلح اوکراین به دلیل شرایط سخت در جبهه آنقدر مستأصل هستند که به سمت وحشیانه ترین کارها می روند.

ویاچسلاو گلادکف، رئیس منطقه بلگورود روسیه گفت که نیروهای مسلح اوکراین با مهمات خوشه‌ ای دریافتی از آمریکا به روستای «ژوراولیِفکا» حمله و زیرساخت‌ های غیرنظامی را بمباران کردند.

به گفته وی، شبه نظامیان ارتش اوکراین از ۲۱ گلوله توپخانه و ۳ پرتابه خوشه‌ ای برای بمباران استفاده کردند.

گلادکف گفته است که این حمله هیچ قربانی برجای نگذاشته یا خسارتی به زیرساخت‌ ها وارد نشده است.

جان کربی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اوایل هفته اعلام کرد که اوکراین استفاده از مهمات خوشه‌ ای که واشنگتن برای آنها فرستاده را آغاز کرده و مدعی شد که کی‌یف «درست و به‌جا» از آنها استفاده خواهد کرد.

کد خبر 5843635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha