۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۱

پوتین: غرب مانع ارسال کود رایگان به کشورهای فقیر است

پوتین: غرب مانع ارسال کود رایگان به کشورهای فقیر است

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: غرب مانع انتقال کودهای معدنی رایگان این کشور به کشورهای فقیر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رئیس‌جمهور روسیه از رویکرد غرب در مانع‌تراشی بر سر انتقاد کودهای معدنی به کشورهای فقیر انتقاد کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که در حالی که روسیه کودهای معدنی را به فقیرترین کشورهای جهان ارسال می کند، اما غرب با مسدود کردن بخش قابل توجهی از این مواد و نگه داشتن آن موانعی را در این مسیر ایجاد می کند.

رئیس جمهور روسیه، در مقاله ای که قرار است در دومین اجلاس سران روسیه و آفریقا در اواخر این هفته در سن پترزبورگ قرائت شود، نوشت که این موانع حتی در مسیر تلاش روسیه برای تامین رایگان کودهای معدنی برای فقیرترین کشورهای نیازمند ایجاد شده است. از ۲۶۲ هزار تن کالای مسدود شده در بنادر اروپا، تنها دو محموله تحویل داده شده است.

پوتین در مقاله خود یادآور شد که این یک ابتکار صرفاً بشردوستانه است که از آن صحبت به میان می آید، که باید از هرگونه تحریم معاف شود.

هفته گذشته روسیه به دلیل بدعهدی غرب در قبال توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین، از تمدید دوباره آن صرف نظر کرد. مسکو روز دوشنبه خروج از توافقنامه غلات با اوکراین را اعلام و تأکید کرد زمانیکه سهم روسیه از توافق محقق شود، به آن بازخواهد گشت. حدود یک سال پیش ترکیه، سازمان ملل، روسیه و اوکراین توافقنامه ای را در استانبول امضا کردند تا صادرات غلات از ۳ بندر دریای سیاه که پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ متوقف شده بود، ازسربگیرند. یک مرکز هماهنگی مشترک با مقامات ۳ کشور و سازمان ملل در استانبول برای نظارت بر محموله ها ایجاد شد.

کد خبر 5845537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha