۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۷

سرهنگ جوانبخت خبر داد

حضور یکباره و خطرناک عابرین پیاده مقابل خودروها

حضور یکباره و خطرناک عابرین پیاده مقابل خودروها

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت:عابرین پیاده فکر می‌کنند رانندگان عبوری آنها را به خوبی می‌بینند که این طرز فکر اشتباه است و حضور یکباره عابرین پیاده مقابل خودروها خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رابعه جوانبخت در خصوص تردد ایمن عابرین پیاده در معابر و مقابل خودروها توضیح داد و افزود: عابرین پیاده فکر می‌کنند که رانندگان عبوری آنها را به خوبی می‌بینند که این طرز فکر اشتباه است.

وی گفت: پیاده خودشان را باید در جایگاه آن راننده بگذارند و بدانند که اگر راننده‌ای با یک سرعت مشخص در حال حرکت است و به یکباره با عابر پیاده ای روبرو می‌شود که در تاریکی حرکت می‌کند و لباس یکدست تیره ای پوشیده است خوب چه کاری باید انجام دهد و چه عکس العملی باید داشته باشد.

جوانبخت افزود: واقعاً در این شرایط که عابر پیاده به ناگاه مقابل خودرو ظاهر می‌شود راننده واقعاً زمان مناسب برای عکس العمل را از دست می‌دهد و این زمان، زمان بسیار کمی است. برای همین موضوع، عابرین پیاده فکر نکنند که از هر جایی که خواستند می‌توانند تردد داشته باشند و حتماً راننده آنها را می‌بیند. متوقف می‌شود

وی ادامه داد: زمان توقف خودروها از لحظه دیدن عابرین پیاده تا زمان عکس العمل مناسب از سوی راننده یک فرایندی را طی می‌کند و زمان می‌خواهد تا راننده بتواند برای آنکه با عابر پیاده برخورد نداشته باشد ترمز کرده و حادثه‌ای روی ندهد.

کد خبر 5846029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha