۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد؛

پیش‌بینی وزش باد شدید/ ‏کیفیت‬ هوا کاهش می یابد

پیش‌بینی وزش باد شدید/ ‏کیفیت‬ هوا کاهش می یابد

مشهد- کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از فردا بر سرعت وزش باد افزوده شده به طوری که وزش باد شدید همراه با خیزش و انتقال گردوخاک در خراسان رضوی رخ خواهد داد.

آیدا فاروقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده‌‎نگری و تصاویر ماهواره، از فردا بر سرعت وزش باد افزوده شده به طوری که وزش باد شدید همراه با خیزش و انتقال گردوخاک (مناطق بادخیز جنوب و جنوب شرق استان احتمال طوفان) و احتمال بروز خسارت رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: با توجه به انتقال گردوخاک به استان بر غلظت گردوغبار معلق در هوا افزوده شده و کاهش کیفیت هوا و میدان دید را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ضمن اینکه روزهای پایانی هفته بر میزان ابرناکی افزوده شده که در مناطق کوهستانی رگبار پراکنده باران و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

فاروقی بیان کرد: وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا چهارشنبه صاف به تدریج وزش باد به نسبت شدید و گردوخاک پیش بینی شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۴۳ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۲۳ و ۳۶ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان کلات نادر ۵۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

کد خبر 5846174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha