۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴

آیت‌الله حسینی بوشهری:

امام حسین (ع) در عاشورا پای حق ایستاد

امام حسین (ع) در عاشورا پای حق ایستاد

بوشهر- نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ایستادگی پای حق هزینه دارد، گفت: امام حسین (ع) در عاشورا پای حق ایستاد و در این مسیر به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر سه‌شنبه در جمع مردم بوشهر از حفظ دین و دفاع از دین به عنوان مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) نام برد و اظهار داشت: فهم عمیق و صحیح دین اولین وظیفه است و باید جامعه یک جامعه دیندار و دین باور شود.

وی با بیان اینکه دشمن همواره در تلاش بوده تا در دین اسلام شبهاتی را ایجاد کند اضافه کرد: دشمنان اسلام انواع و اقسام شبهات را ایجاد کرده‌اند که ممکن است به برخی‌ها پاسخ داده شده و ممکن است تاکنون پاسخ برخی را هم مردم دریافت نکرده باشند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: به همین دلیل لازم است مردم و به ویژه جوانان در رابطه با مسائل دین کنکاش کنند تا ابهامی در ذهنشان نباشد، چون دشمن این ابهام را به نفع خود مصادره می‌کند و شما را در باتلاقی قرار می‌دهد که راهی برای برون رفت از آن وجود ندارد.

وی دومین وظیفه بعد از فهم دین را تسلیم بودن در برابر دین عنوان کرد و افزود: ممکن است یک پزشک متخصص باشد و فواید خیلی از خوراکی‌ها را بداند اما این پزشک متخصص و تحصیل کرده فقط دانش آن را دارد اما در مقام عمل ره به جایی نبرده است؛ همچنین ممکن است فردی عالم و تحصیل کرده باشد اما حرفش تا عمل فرسنگ‌ها فاصله داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: انسان بعد از فهم دین و تسلیم شدن در برابر آن باید به رضای الهی راضی باشد؛ این موارد باعث می‌شود که انسان بخشی نگر نباشد. نمی‌شود فقط به برخی مسائل دین پایبند بود بلکه باید در برابر تمام سخن اسلام و همه ابعاد آن تسلیم بود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اسلام ابعاد مختلفی دارد و انسان بایستی همه ابعاد آن را بپذیرد، گفت: ابعاد اجتماعی، سیاسی، عرفانی، امر به معروف و … ابعادی است که دین اسلام آنها را دارد و باید انسان تلاش کند تا همه این ابعاد را در خود فراهم و همه آنها را بپذیرد تا یک مسلمان تمام عیار باشد.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه باید پای حق باید بود حتی اگر ضرری متوجه ما شود، اظهار کرد: اگر انسان پای حق بایستد حتی اگر ضرری متوجه او شود، خداوند چند برابر بیشتر جبران می‌کند؛ امام حسین (ع) در عاشورا همین کار را کرد و پای حق ایستاد و به شهادت رسید و امروز می‌بینیم که نام حضرت بر تارک تاریخ می‌درخشد و در جای جای عالم فریاد یا حسین (ع) بلند است.

کد خبر 5846281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha