درگیری خونین میان شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا در شرق سوریه

درگیری خونین میان شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا در شرق سوریه

شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا که کنترل مناطق شرقی و شمال‌شرقی سوریه را در اختیار دارند به‌‍شدت با هم درگیر شدند و در نتیجه این درگیری‌ها چندین نفر کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، درگیری‌های شدیدی میان شبه‌نظامیان موسوم به «شورای نظامی دیرالزور» و نیروی پلیس شبه‌نظامیان «قسد»، در شهرک صور واقع در شمال دیرالزور به وقوع پیوست.

المیادین اعلام کرد که در نتیجه کشته‌شدن یکی از نیروهای موسوم به شورای نظامی دیرالزور، درگیری‌های این منطقه شدت یافت.

در نتیجه این رخ‌داد، شورای نظامی دیرالزور، نیروهای زیادی را روانه منطقه درگیری کرد و پایگاه پلیس قسد در دیرالزور را به محاصره خود درآورد.

منابع محلی اعلام کردند که شبه‌نظامیان شورای نظامی دیرالزور، مسیر موجود در حومه غربی دیرالزور را مسدود کردند و از رفت‌وآمد خودروهای نظامی قسد ممانعت به عمل آوردند.

این منابع از اعزام یک کاروان ائتلاف آمریکایی حاضر در محدوده چاه‌های نفتی کونیکو به سمت شهرک صور جهت میانجیگری و حل‌وفصل درگیری میان شبه‌نظامیان شورای نظامی دیرالزور و شبه‌نظامیان قسد خبر دادند.

اسپوتنیک هم از وقوع درگیری‌های خونین میان شبه‌نظامیان وابسته به آمریکا در شرق سوریه خبر داد و اعلام کرد که در این درگیری‌ها که بر سر تقسیم منطقه نفوذ این شبه‌نظامیان در منطقه رخ داده چندین نفر کشته و زخمی شدند.

گفتنی است شبه‌نظامیان شورای نظامی دیرالزور از شبه‌نظامیان قسد تبعیت می‌کنند و هر دو گروه تحت حمایت ارتش اشغالگر آمریکا مناطق شرقی و شمال‌شرقی سوریه را تحت کنترل دارند. در روزهای اخیر در نتیجه صف‌آرایی این دو گروه شبه‌نظامی وابسته به آمریکا تنش‌هایی در منطقه به وجود آمده است. برخی منابع دلیل این صف‌آرایی و تنش‌ها را نگرانی شبه‌نظامیان قsد از تصمیم آمریکا جهت تشکیل یک شورای حاکمیتی متشکل از عشایر عرب در منطقه دیرالزور و حسکه عنوان کرده‌اند.

کد خبر 5846582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha