منابع عراقی اعلام کردند؛

حمله خرابکارانه به خط انتقال برق صلاح الدین-حدیثه

حمله خرابکارانه به خط انتقال برق صلاح الدین-حدیثه

منابع عراقی از حمله خرابکارانه به خط انتقال برق صلاح الدین به حدیثه خبر دادند و به جزئیات آن اشاره کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، منابع عراقی اعلام کردند که خط انتقال برق صلاح الدین در پی اقدامی خرابکارانه از دسترس خارج شد.

این منابع بیان کردند: با توجه به افزایش گرما و رسیدن تابستان به اوج خود، خط انتقال برق صلاح الدین – حدیثه هدف یک اقدام خرابکارانه قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در پی انفجار چند بمب در نزدیکی چند دکل برق، سه دکل سقوط کرده و جریان برق در این خط انتقال برق قطع شد.

منابع عراقی اعلام کردند که دکل‌های برق بازسازی و این خط انتقال انرژی به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت.

از سوی دیگر وزارت برق عراق روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در زمانی که شبکه برق عراق به علت کمبود سوخت، افزایش تقاضا برای مصرف و افزایش شدید گرمای هوا، شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد، این شبکه روز شنبه در ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه ظهر به طور کامل از کار افتاد.

در این بیانیه آمده است: علت این توقف، وقوع آتش سوزی در نیروگاه مبدل البکر در استان بصره بود که منجر به قطع خطوط انتقال و اختلال در شبکه و توقف واحدهای مولد در نیروگاه‌ها شد.

وزرت برق عراق تاکید کرد که کار برای بازگردانی فعالیت واحدهای مولد به طور سریع از سوی مرکز کنترل ملی و با هماهنگی مراکز کنترل در استان‌ها در جریان است و در ساعات پیش رو سامانه برق عراق به حال عادی خود باز می‌گردد.

کد خبر 5849361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
      0 0
      خیلی جالب و خطر ناکه. در آستانه اربعین و اوج گرما مشکلات و خرابکاری ها در مسیر تامین برق عراق باعث انزجار مردم از دولت عراق و ملت ایران میشه. اربعین که با تمام مشکلات و جذابیتاش تمام میشه نوبت ایرانه که به هم بریزه. این اطلاعاتیا و سربازای گمنام کجان و چی میکنن؟