۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷

هیأت خبرنگار/

«هیأت هنر» میزبان عزاداران حسین(ع) در دهه دوم محرم

«هیأت هنر» میزبان عزاداران حسین(ع) در دهه دوم محرم

هیأت هنر در دهه دوم محرم در محل باغ ملی برپاست و حال و هوای این مجموعه صدساله، شما را به سمتی سوق می‌دهد که گویی در دل تاریخ قرار است از حسین بگویید.

خبرگزاری مهر؛ هیأت خبرنگار: دهه دوم محرم ۱۴۴۵ اگر در خیابان سخایی محله سی تیر قدم بگذارید، پرچم و کتیبه‌های «هیأت هنر» را خواهید دید که عزاداران سیدالشهدا را فرا می‌خوانند تا در کنار یکدیگر به عزاداری بپردازند. امسال مکان هیأت هنر به باغ ملی انتقال داده شده و حال و هوای یک مجموعه صدساله، شما را به سمتی سوق می‌دهد که گویی در دل تاریخ قرار است از حسین بگویید.

این تغییر مکان، حسن‌های بسیاری داشت. تمامی بخش‌های هیأت، وسعتش دو برابر شد و دسترسی به آن‌ها راحت‌تر.

هیأت هنر مانند سال‌های گذشته، شامل چند بخش است:

دالان هنر برای نمایش آثار هنری با موضوع حماسه عاشورا.

خیمه برادران و خواهران.

چایخانه که در کنار خیمه‌ها برپا شده است.

حسینیه کودک به همراه مربیان که هم آنها به شیوه‌ی خود عزاداری کنند و هم خانواده‌ها با خیال راحت فرزندانشان را در طول مراسم به مهد بسپارند.

ابعاد خیمه‌ها و دیگر بخش‌های هیأت نیز تغییراتی داشته است. سال گذشته، خیمه عزاداری آقایان در ۳۰ متر در ۲۰ متر بود و امسال این ابعاد به ۵۰ در ۱۴ افزایش پیدا کرده است.

هم چنین خیمه بانوان از ابعاد ۸ متر در ۳۰ متر به ۱۷ متر در ۴۷ متر، افزایش پیدا کرده و محیط راحت‌تری برای عزاداری بانوان فراهم شده است.

وسعت مکان بر سایر بخش‌های هیأت هنر نیز اثر گذاشته است. غرفه فروش، چایخانه و مهدکودک‌ها دست خوش تغییراتی نسبت به سال‌های قبل شدند و مکان بیشتری به آنها تعلق گرفته است.

قرار گرفتن مکان امسال در یکی از مرکزی‌ترین محلات تهران از دیگر حسن‌های این تغییر مکان بود. چند مسیر برای رفت و آمد به وسیله‌ی مترو در نظر گرفته شده است. برای رسیدن به هیأت شما می‌توانید از متروهای حسن آباد، امام خمینی، سعدی و فردوسی استفاده کنید و از پیاده راه‌ها خودتان را به خیابان سخایی برسانید.

خیابان حافظ نیز یکی از مسیرهای دسترسی با ماشین شخصی است و محل‌هایی برای پارک ماشین‌ها در نظر گرفته شده است.

از شب یازدهم ماه محرم به مدت ده شب خدام هیأت هنر، پذیرای شما هستند و برنامه‌های مختلفی برای این ده شب برقرار است. شب‌هایی که رزق فروانی در آن است.

کد خبر 5849777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha