۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان شمالی:

۲۲ هزار هکتار زمین کشاورزی زیر پوشش سدهای خراسان شمالی است

۲۲ هزار هکتار زمین کشاورزی زیر پوشش سدهای خراسان شمالی است

بجنورد- مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: شبکه های آبیاری پایاب سدهای این استان ۲۱ هزار و ۹۴۰ هکتار زمین کشاورزی را زیر پوشش دارند.

سید عقیل مرتضوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شبکه‌های آبیاری پایاب سدهای این استان همزمان با ساخت سدها، ساخته شده و همزمان با بهره برداری از سدها، تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت ادامه داد: تاکنون در استان ۸ سد با مجموع گنجایش مخزن حدود ۲۲۳ میلیون متر مکعب ساخته شده است که در مجموع توان تنظیم سالانه ۱۷۳ میلیون متر مکعب آب سطحی را برای مصارف شرب و بهداشت، کشاورزی و صنعت، دارند.

وی مجموع اعتبار هزینه شده برای ساخت شبکه آبیاری زمین‌های کشاورزی پایاب سدهای استان را در سنوات گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: شبکه‌های آبیاری ساخته شده در پایاب سدهای استان توسط شرکت آب منطقه‌ای موسوم به شبکه‌های اصلی درجه یک و دو است که مربوط به تعهدات وزارت نیرو در ساخت این شبکه‌ها بوده است.

مرتضوی بیان داشت: بیشترین وسعت زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری سدهای استان مربوط به سد بیدواز اسفراین به وسعت بیش از هفت هزار هکتار است.

کد خبر 5850484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha